MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4008 | Kurum Deneyimi | Güz | 1 | 4 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ELİF ÇETİN Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık, endüstri) psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) uygulamalarını gözlemleyerek ve süpervizyon altında deneyimleyerek öğrenme fırsatı sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarına dair anlayışa sahip olmak 2) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarının nasıl yürütüldüğüne dair anlayışa sahip olmak 3) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarını süpervizyon altında gerçekleştirmek 4) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulanış biçimlerinin etkinliliğini değerlendirebilmek |
PDR hizmelerinin sunulduğu farklı kurum ve kuruluşların (eğitim, sağlık, endüstri) yapısı, işleyişi ve faaliyetleri; PDR hizmetlerinin farklı kurum ve kuruluşlardaki yeri; psikolojik danışmanların farklı kurum ve kurumlardaki görev ve sorumlulukları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Öğrenciyle tanışma, ders hakkında bilgi verilmesi ve dersin yapılandırılması | ||
2) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) müdürü ve personeli ile tanışma ve süreç ile ilgili bilgi alma | ||
3) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çalışma esaslarını ve yönetmeliklerini inceleme | ||
4) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çevresini ve kaynaklarını tanıma | ||
5) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testleri inceleme | ||
6) | Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma | ||
7) | Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma | ||
8) | Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el bröşürü hazırlama | ||
9) | Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el broşürü hazırlama | ||
10) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama | ||
11) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama | ||
12) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama | ||
13) | Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama | ||
14) | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Hodges, S. (2015). The Counseling Practicum and Intership Manual. Springer Publishing Company |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 28 | % 70 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |