MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4008 Kurum Deneyimi Güz 1 4 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi FATMA ELİF ÇETİN
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık, endüstri) psikolojik danışma ve rehberlik (PDR) uygulamalarını gözlemleyerek ve süpervizyon altında deneyimleyerek öğrenme fırsatı sunmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarına dair anlayışa sahip olmak
2) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarının nasıl yürütüldüğüne dair anlayışa sahip olmak
3) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulamalarını süpervizyon altında gerçekleştirmek
4) Psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarının farklı kurum ve kuruluşlardaki (eğitim, sağlık ve endüstri) uygulanış biçimlerinin etkinliliğini değerlendirebilmek

Dersin İçeriği

PDR hizmelerinin sunulduğu farklı kurum ve kuruluşların (eğitim, sağlık, endüstri) yapısı, işleyişi ve faaliyetleri; PDR hizmetlerinin farklı kurum ve kuruluşlardaki yeri; psikolojik danışmanların farklı kurum ve kurumlardaki görev ve sorumlulukları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciyle tanışma, ders hakkında bilgi verilmesi ve dersin yapılandırılması
2) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) müdürü ve personeli ile tanışma ve süreç ile ilgili bilgi alma
3) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çalışma esaslarını ve yönetmeliklerini inceleme
4) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) çevresini ve kaynaklarını tanıma
5) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testleri inceleme
6) Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma
7) Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) tarafından uygulanan anketleri ve testlerinden birinin uygulamasını gerçekleştirerek değerlendirmesini yapma
8) Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el bröşürü hazırlama
9) Kurum ve kuruluş (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda el broşürü hazırlama
10) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama
11) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda eğitim programı hazırlama
12) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama
13) Kurum ve kuruluşun (eğitim, sağlık, endüstri) belirlediği bir konuda hazırlanan eğitim programını uygulama
14) Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Hodges, S. (2015). The Counseling Practicum and Intership Manual. Springer Publishing Company
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj 28 % 70
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 1 % 30
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 14 6 84
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 1 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı