MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4006 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Alan Çalışması | Güz | 1 | 4 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ELİF ÇETİN Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, süpervizyon eşliğinde ilk ve ortaöğretim kurumlarında psikolojik danışma ve rehberlik etkinliklerini koordine etme ve yürütme deneyimi sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İlk ve ortaöğretim kurumlarında yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını tanıyabilme Büyük grup rehberliği uygulamalarını planlayabilme Büyük grup rehberliği uygulamalarını uygulayabilme Sınıf rehberliği etkinliklerini planlayabilme Sınıf rehberliği etkinliklerini uygulayabilme Bireysel rehberlik uygulamalarını planlayabilme Bireysel rehberlik uygulamalarını uygulayabilme Test ve test dışı teknikleri bir grup öğrenciye uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme Veli görüşmesi veya semineri yürütebilme Mesleki etik ilke ve kurallara uygun davranabilme |
BÜYÜK GRUP REHBERLİĞİ UYGULAMALARI Büyük grup rehberliği için hazırlıkların yapılması (grup oluşturma, ihtiyaç analizi yapma) İhtiyaç analizi sonuçlarını tablolaştırma ve bulguları yazma İhtiyaç analizi doğrultusunda bir psiko-eğitim programı araştırma ve büyük grup rehberliği hazırlık planı oluşturma (Form3) 3-5 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama Psiko-eğitim uygulaması için uygulama raporu yazma (Form 4) BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ Test dışı tekniklerden seçilen bir tanesini uygulama Test dışı teknik uygulamalarının sonuçlarını raporlaştırma Test dışı tekniklerden elde edilen sonuçları bireysel veya grup rehberliği ile öğrencilere aktarma Testlerden seçilen bir tanesini uygulama Test uygulamasının sonuçlarını raporlaştırma Testten elde edilen sonuçları bireysel veya grup rehberliği ile öğrencilere aktarma VELİ GÖRÜŞMESİ UYGULAMALARI Veli görüşmesi veya semineri yürütme SINIF REHBERLİĞİ UYGULAMALARI Sınıf rehberliği uygulama hazırlık planı yapma (1 etkinlik uygulanacak) Sınıf rehberliği uygulamasını gerçekleştirme Sınıf rehberliği uygulaması için uygulama raporu yazma KRİZE MÜDAHALE UYGULAMALARI Okulda meydana gelen kriz durumlarına nasıl müdahale edildiği konusunda okul psikolojik danışmanı ile görüşme ve sonuçları raporlaştırma SONUÇ RAPORU HAZIRLAMA Büyük grup rehberliği ve sınıf rehberliği çalışmalarını raporlaştırma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Uygulama okulu ile tanışma, bilgi alma ve etkinlik planlama | ||
3) | Büyük grup rehberliği için hazırlıkların yapılması (grup oluşturma, ihtiyaç analizi yapma) | ||
4) | İhtiyaç analizi sonuçlarını tablolaştırma ve bulguları yazma; İhtiyaç analizi doğrultusunda bir psiko-eğitim programı belirleme ve büyük grup rehberliği hazırlık planı oluşturma | ||
5) | 4 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama; Test dışı tekniklerden seçilen bir tanesini uygulama | ||
6) | 4 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama; Test dışı tekniklerden seçilen bir tanesini uygulama | ||
7) | 4 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama; Test dışı tekniklerden seçilen bir tanesini uygulama | ||
8) | 4 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama; Test dışı tekniklerden seçilen bir tanesini uygulama | ||
9) | 4 oturumluk bir psiko-eğitim programı uygulama; Test uygulamasının sonuçlarını raporlaştırma | ||
10) | Psiko-eğitim uygulaması için uygulama raporu yazma; Testten elde edilen sonuçları bireysel veya grup rehberliği ile öğrencilere aktarma | ||
11) | Veli görüşmesi yapma veya seçilen birkonu ile ilgili olarak seminer yürütme | ||
12) | Sınıf rehberliği uygulama hazırlık planı yapma (2 etkinlik uygulanacak) | ||
13) | Sınıf rehberliği uygulamasını gerçekleştirme ve raporunu yazma | ||
14) | Okulda meydana gelen kriz durumlarına nasıl müdahale edildiği konusunda okul psikolojik danışmanı ile görüşme ve sonuç raporunun yazılması (büyük grup rehberliği ve sınıf rehberliğinin) |
Ders Notları: | Kepçeoğlu, M. (1996). Psikolojik danışma ve rehberlik. Ankara: Özdemir Ofset. Kuzgun, Y. (1998). Rehberlik ve psikolojik danışma. Ankara: ÖSYM Eğitim Yayınları:9. Özgüven, İ.E. (2007). Bireyi tanıma teknikleri (7. Baskı). Ankara: Pegem Yayınevi. Özgüven, İ.E. (2007). Psikolojik Testler (5. Baskı). Ankara: Pegem Yayınevi. Tan, H. (1986). Psikolojik danışma ve rehberlik. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. |
Diğer Kaynaklar: | Walz, G.R. & Ellis, T.I. (1992). Counseling and guidance in schools. National Education Association: Washington, D.C. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | 28 | % 70 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 4 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 28 | 6 | 168 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 1 | 3 | 3 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |