MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3001 | Psikolojik Danışma Kuramları | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÖZLEM KARAIRMAK TEKDURMAZ Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin psikolojik danışma kuramları ile ilgili bilgi düzeyini artırmak ve psikolojik danışman olabilmek için kuram ve uygulama arasındaki bağlantıyı kurmalarına yardım etmeyi amaçlamaktadır. Psikolojik danışma kuramlarının terapötik süreçteki işlev ve rolünün kavranması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikolojik danışman’ın taşıması gereken temel özellikleri ve değerleri kavrama 2. Psikolojik danışman olabilmek için kuramsal bilgi ile uygulama arasındaki bağlantıyı kurabilme 3. Kuramsal yaklaşımları kullanarak vaka analizi yapabilme 4. Psikolojik danışmadaki temel problemleri tanıyabilme 5. Psikolojik danışma problemlerine uygun çözümler üretebilme 6. Terapötik teknikler ve psikolojik danışma kuramlarının temel kavramlarını tanıyabilme 7. Psikolojik danışma kuramları ile bilgi düzeyini artırmak 8. Psikolojik danışma kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tanıyabilme 9. Psikolojik danışma kuramlarını eleştirip değerlendirebilme |
Psikolojik danışma kuramları dersi öğrencilerin psikolojik danışmaya ilişkin önemli kuramsal bakış açılarını öğrenmesi amacıyla 3 kredilik zorunlu bir ders olarak tasarlanmıştır. Bu dersin amacı psikolojik danışma kuramlarındaki temel kavram ve yapıları tarihsel fikir ve değişim mekanizmalarının güncel düşünce sistemleri ile birlikte tanıtmaktır. İnsanın değişimine ve danışan sorunlarını kuramsal çerçevede kavramsallaştırmaya dair özel bir vurgu yapılmaktadır. Psikolojik danışma alanındaki güncel araştırmaların yanısıra etik ve profesyonel konular dikkate alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Birey ve meslek insanı olarak psikolojik danışman Kuramın önemi ve kuramsal çerveve | ||
3) | Psikoanalitik kuram | ||
4) | Adlerian kuram | ||
5) | Varoluşçu kuram | ||
6) | Roger - Birey merkezli kuram | ||
7) | Rogeryen Kuram | ||
8) | Geştalt Kuramı | ||
9) | Bilişsel davranışçı kuram | ||
10) | Bilişsel davranışçı kuram | ||
11) | Gerçeklik kuramı | ||
12) | Postmodern yaklaşımlar: Pozitif Psikoloji | ||
13) | Çok kültürlü psikolojik danışma | ||
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | 1. Corey, G. (2012). Theory and Practice of Counseling and Psychotherapy. 2. Murdock, N. L. (2009). Theories of counseling and psychotherapy: A case approach. Merrill/Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Patterson, C.H. (1986). Theories of counseling and psychotherapy (4th Ed.). New York: Harper & Row Publishers. 2. Sharf, R.S. (2000). Theory and practice of counseling: Concepts and cases. New York: Wadsworth Publishing. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 40 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 55 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |