REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG2004 Kişilik Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Öğrencilerin kişilikleri ve kişilik gelişimini farklı kuramlar çerçevesinde yorumlamalarını sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kişilik, kişiliğin alt yapılarını tanımlar.
2. Kişilik gelişimini etkileyen faktörleri tanımlar
3. Kişilik kuramlarının temel kavramlarını tanımlar
4. Kişilik kuramlarının güçlü ve zayıf yönlerini tanımlar
5. Her kişilik kuramının kültürel perspektifini kavrayarak farklı kültürler üzerindeki uygulamalarını değerlendirir.
6. Kişilik kuramları çerçevesinde örnek kişilik özelliklerinin gelişimini inceler.
7. Farklı kişilik kuramlarını karşılaştırabilir

Dersin İçeriği

Kişilikle ilgili temel kavramlar, kişiliğin gelişimi, uyum ve ruh sağlığı, kişilik kuramlarının özellikleri ve karşılaştırılması, kişilik kuramlarının alan uygulamaları ile ilişkilendirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi
2) Kişilik Kuramlarıyla İlgili Temel Kavramlar
3) Sigmund Freud-Psikanalitik Kuram
4) Carl Gustav Jung -Analitik Psikoloji
5) Alfred Adler-Bireysel Psikoloji
6) Karen Horney- Bütüncül Psikoloji
7) Harry Stack Sullivan-Kişiler Arası İlişkiler
8) George Kelly-Kişisel Yapılar Kuramı
9) Araştırma Odaklı Kuramlar:Gordon Allport-Ayırıcı Özellik Kuramı
10) Raymond Cattel-Faktör Analitik Ayırıcı Özellik Kuramı, R.McCrea ve P.Costa-Beş Faktör Kuramı
11) Albert Bandura-Sosyal Bilişsel Kuram
12) Erik Fromm-Özgürlükten Kaçış
13) Bağlanma Kuramı-John Bowbly ve Mary Ainsworth
14) Budist Psikoloji. Budizmin kişilik tanımı. Farkındalık

Kaynaklar

Ders Notları: *Cloninger, Susan (2013) Theories of Personality, Sixth edition. Boston: Pearson
Diğer Kaynaklar: Tomley, Sarah (2017) Freud bu işe ne derdi? İstanbul: Türkiye İş Bankası, Kültür Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 10
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 4 % 60
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 4 4
Ödevler 6 6 36
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı