MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2007 | Rehberlik ve Psikolojik Danışma | Güz | 3 | 0 | 3 | 10 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. RAZİYE BİLGE UZUN Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU Prof. Dr. ALEV ÖNDER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, psikolojik danışma ve rehberlik alanının Dünya’daki ve Türkiye’deki tarihsel gelişimine, psikolojik danışman’ın rol, görev ve çalışma alanlarına, bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecine ilişkin temel kavramlara, kültüre duyarlı psikolojik danışma ve mesleki psikolojik danışmanlık kavramlarına, psikolojik danışma sürecinde bireyi tanıma tekniklerine,diğer yardım mesleklerine yönelik işbirlikçi bir anlayışa, psikolojik danışma ve rehberlik etik ilke ve kurallarına ve geleceğe ilişkin yönelimlerine ilişkin bir bakış açısı kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dünyadaki ve Türkiye’deki psikolojik danışma hareketinin tarihsel gelişimini hatırlayabilme 2. Psikolojik danışman’ın rol ve görevlerini tanıyabilme. 3. Psikolojik danışma mesleğinin çalışma alanlarını tanıyabilme. 4. Bireyle ve grupla psikolojik danışma sürecine ilişkin kavramları tanımlayabilme. 5. Kültüre duyarlı psikolojik danışma anlayışı geliştirebilme 6. Psikolojik danışma sürecinde bireyi tanıma teknikleri tanımlayabilme 7. Mesleki psikolojik danışmanlık ile ilgili kavramlarını bilme 8. Psikolojik danışma ve rehberlikte etik ilke ve kurallarını bilme 9. Meslekle ilgili sorunlara duyarlılık geliştirebilme |
Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş; tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Psikolojik danışma ve rehberlik alanın Tükiye ve Dünyada Gelişimi | ||
3) | Psikolojik Danışmanın Kişisel ve Mesleki Boyutları | ||
4) | Psikolojik danışmada Etik ve Yasal Konular | ||
5) | Farklı Gruplarla Psikolojik Danışma | ||
6) | Psikolojik Danışmada Program Geliştirme | ||
7) | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri: Konsültasyon, Değerlendirme ve Araştırma | ||
8) | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri: Konsültasyon, Değerlendirme ve Araştırma | ||
9) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Test, Değerlendirme ve Tanı Koyma | ||
10) | Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Test, Değerlendirme ve Tanı Koyma | ||
11) | Yaşam Boyu Kariyer Psikolojik Danışmanlığı | ||
12) | Terapötik İlişki ve Süreç | ||
13) | Psikolojik Danışma Kuramları | ||
14) | Psikolojik Danışmada Gruplar |
Ders Notları: | Gladding, S.T. (2012). Counseling: A comprehensive profession (7th Ed). N.J: Pearson |
Diğer Kaynaklar: | 1. Schmidt, J. J. (2008). Counseling in schools: Comprehensive programs of responsive services for all students. Boston: Pearson. 2. Gibson, R.L.& Mitchell, M. (2008). Introduction to Counseling and Guidance. Merrill. 3. Gartrell, D. (2007). A guidance approach for the encouraging classroom. Canada: Wadsworth. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | 8 | % 30 |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 6 | % 50 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 20 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 8 | 4 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 30 | 180 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 256 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |