REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG2005 | İnsan İlişkileri ve İletişim | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin insan ilişkileri ile ilgili temel kavramları ve aşamaları, insan ilişkilerini etkileyen temel faktörleri, etkili iletişimin ögelerini, kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve engelleyen etkenleri, kişisel ve mesleki yaşamlarında kurdukları insan ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar konularında bilgi sahibi olmalarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İnsan ilişkilerinin yapısı ve önemini kavrar. 2. İnsan ilişkilerinde temel oluşturan kavramları açıklar. 3. İletişim öğelerini tanır. 4. İletişim etkileyen faktörleri açıklar. 5. İletişim becerilerini sınıflandırır. 6. Kendi iletişim tarzını değerlendirir. 7. Etkili iletişim becerilerini geliştirir. |
Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim unsurları ve özellikleri; iletişimde ben, geri bildirim verme ve alma; kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı vb.); ilişkilerde güven, sözsüz iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması; iletişimde çatışma çözme yolları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: tanışma, ders içeriği, kaynaklar ve değerlendirme hakkında bilgi | ||
2) | Kişilerarası İlişkiler Süreci: Elements of communication | ||
3) | İletişimde Ben (Johari kendini açma penceresi, kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, geribildirim) | ||
4) | İletişimde Ben (Johari kendini açma penceresi, kendini açma, kendi açmanın farklı yolları, geribildirim) | ||
5) | İlişkilerde güven oluşturma ve sürdürme | ||
6) | Sözsüz iletişim | ||
7) | Sözsüz İletişim | ||
8) | Etkili Dinleme ve Tepki verme: Odaklanma ve izleme becerileri | ||
9) | Etkili Dinleme ve Tepki Verme: Empati | ||
10) | Etkili Dinleme ve Tepki Verme: Soru Sorma | ||
11) | Duyguların İfade Edilmesi | ||
12) | Duyguların İfade Edilmesi | ||
13) | Duyguların İfade Edilmesi | ||
14) | ilişkilerde Çatışma Çözme |
Ders Notları: | Johnson, D. W. (2008). Reaching out: Interpersonal effectiveness and self-actualization. (10th Ed.). New Jersey: Prentice Hall. |
Diğer Kaynaklar: | DeVito, J. (2015). The interpersonal communication book. (14th edition). Pearson Education Limited, Edinburg. Wood, J.T. (2015). Interpersonal Communication: Everyday Encounters Verderber, K.S. & MacGeorge, E.L. (2015). Inter-Act: Interpersonal Communication: Concepts, Skills, and Contexts. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 12 | % 15 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 15 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 14 | 56 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |