ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4108 | Evlilik ve Aile Danışmanlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Bu dersle öğrenciler, aile terapisini ve bu alandaki başlıca teorileri kavrayabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme. 2.Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme. 3.Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme. |
“Aile” olgusu; “Aile”nin, çeşitli kültürlerdeki ve Türk kültüründeki tanımı; Bireyin ve ailenin gelişimleri; Ailelerde “sağlık”; Aile terapisinin önemi; Aile terapisinde değerlendirme; Aile terapisinde etik; Aile terapisinin genel süreci; Çift ve evlilik zenginleştirme; Çift ve evlilik terapisi; Aile terapisi teorileri; Farklı yapılardaki ailelerle çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin yapılandırılması | ||
2) | Bireyin ve ailenin yaşam döngüleri | ||
3) | Sağlıklı ve işlevsiz aileler | ||
4) | Aile terapisinin gerekçesi, aile terapisinde değerlendirme & aile terapisinde etik | ||
5) | Aile terapisinin süreci | ||
6) | Çift ve evlilik zenginleştirme & çift ve evlilik terapisi | ||
7) | Psikodinamik ve Bowen aile terapileri | ||
8) | Yaşantısal aile terapisi | ||
9) | Davranışçı ve bilişsel-davranışçı aile terapileri | ||
10) | Yapısal aile terapisi | ||
11) | Stratejik ve sistemsel aile terapileri | ||
12) | Çözüm odaklı ve öyküsel aile terapileri | ||
13) | Tek ebeveynli ailelerle çalışma | ||
14) | Yeniden evlenen çiftlerin oluşturduğu ailelerle çalışma |
Ders Notları: | Ders kitabı: Gladding, S. T. (2007). Family therapy: History, theory and practice (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Önerilen diğer kaynaklar: Bitter, J. R. (2009). Theory and practice of family therapy and counseling. Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2002). Counseling today’s families. Pacific Grove, CA: Thomson Brooks/Cole. Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. Hanna, S. M. (2007). The practice of family therapy: Key elements across models (4th ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole. Horne, A. M. (2000). Family counseling and therapy (3rd ed.). Pacific Grove, CA: Thomson Brooks/Cole. Long, L. L., Burnett, J. A., & Thomas, R. V. (2006). Sexuality counseling: An integrative approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Nelsen, J. C. (1998). Couple treatment: Assessment and intervention. Northvale, NJ: Jason Aronson. |
Diğer Kaynaklar: | Nichols, M. P., & Schwartz, R. C. (2004). Family therapy: Concepts and methods (6th ed.). Boston: Pearson Allyn and Bacon. Ortaylı, İ. (2007). Osmanlı toplumunda aile (8. baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık. Watts, R. E. (2000). Techniques in marriage and family counseling. Alexandria, VA: American Counseling Association. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 35 | 105 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |