ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4108 Evlilik ve Aile Danışmanlığı Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Dersin Amacı: Bu dersle öğrenciler, aile terapisini ve bu alandaki başlıca teorileri kavrayabileceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Aile terapisinin temel kavramlarını kavrayabilme.
2.Aile terapisinin işlevini ve sürecini kavrayabilme.
3.Aile terapisi alanındaki başlıca teorilerin kavramlarını, öncüllerini ve işleyişlerini kavrayabilme.

Dersin İçeriği

“Aile” olgusu; “Aile”nin, çeşitli kültürlerdeki ve Türk kültüründeki tanımı; Bireyin ve ailenin gelişimleri; Ailelerde “sağlık”; Aile terapisinin önemi; Aile terapisinde değerlendirme; Aile terapisinde etik; Aile terapisinin genel süreci; Çift ve evlilik zenginleştirme; Çift ve evlilik terapisi; Aile terapisi teorileri; Farklı yapılardaki ailelerle çalışma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin yapılandırılması
2) Bireyin ve ailenin yaşam döngüleri
3) Sağlıklı ve işlevsiz aileler
4) Aile terapisinin gerekçesi, aile terapisinde değerlendirme & aile terapisinde etik
5) Aile terapisinin süreci
6) Çift ve evlilik zenginleştirme & çift ve evlilik terapisi
7) Psikodinamik ve Bowen aile terapileri
8) Yaşantısal aile terapisi
9) Davranışçı ve bilişsel-davranışçı aile terapileri
10) Yapısal aile terapisi
11) Stratejik ve sistemsel aile terapileri
12) Çözüm odaklı ve öyküsel aile terapileri
13) Tek ebeveynli ailelerle çalışma
14) Yeniden evlenen çiftlerin oluşturduğu ailelerle çalışma

Kaynaklar

Ders Notları: Ders kitabı: Gladding, S. T. (2007). Family therapy: History, theory and practice (4th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Önerilen diğer kaynaklar: Bitter, J. R. (2009). Theory and practice of family therapy and counseling. Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2002). Counseling today’s families. Pacific Grove, CA: Thomson Brooks/Cole. Goldenberg, H., & Goldenberg, I. (2008). Family therapy: An overview (7th ed.). Belmont, CA: Thomson Brooks/Cole. Hanna, S. M. (2007). The practice of family therapy: Key elements across models (4th ed.). Belmont, CA: Brooks/Cole. Horne, A. M. (2000). Family counseling and therapy (3rd ed.). Pacific Grove, CA: Thomson Brooks/Cole. Long, L. L., Burnett, J. A., & Thomas, R. V. (2006). Sexuality counseling: An integrative approach. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall. Nelsen, J. C. (1998). Couple treatment: Assessment and intervention. Northvale, NJ: Jason Aronson.
Diğer Kaynaklar: Nichols, M. P., & Schwartz, R. C. (2004). Family therapy: Concepts and methods (6th ed.). Boston: Pearson Allyn and Bacon. Ortaylı, İ. (2007). Osmanlı toplumunda aile (8. baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık. Watts, R. E. (2000). Techniques in marriage and family counseling. Alexandria, VA: American Counseling Association.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 35 105
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı