MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG4010 | Krize Müdahale ve Travma | Güz | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NEVİN DÖLEK |
Dersin Amacı: | Psikolojik danışmanların kriz konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak, krize müdahale yeterliliği kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kriz ve krize müdahale konularında bilgi sahibi olur. Bireysel ve geniş ölçekli krizleri analiz edebilmeyi öğrenir. Etkili krize müdahale yöntemlerini öğrenir. Kriz ve krize müdahaleyi etkileyen faktörleri öğrenir. Öğrendiklerini kendi yaşamlarındaki ve çevrelerindeki krizlere etkili biçimde uygulamayı öğrenir. |
Bu ders psikolojik kriz çeşitlerinin tanımını, kriz sürecinin aşamalarını, yetişkin ve çocukların kriz tepki farklılıklarını, gelişimsel perspektifle krize müdahale tekniklerini ve vaka örneklerini, intihar girişiminde bulunanlara yapılacak müdahaleleri içermektedir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma- Kriz kavramı, Krize müdahale ve koruyucu ruh sağlığındaki önemi | ||
2) | Krize Müdahale kuramlarının gelişimi, krizin tipik seyri, kriz çeşitleri | ||
3) | Krize müdahalenin amaçları ve krize müdahalenin özellikleri | ||
4) | Süreklilik Prensibi | ||
5) | Başetme kuramları ve travma sonrası gelişim | ||
6) | Krize müdahale yöntemleri | ||
7) | Debriefing uygulamaları | ||
8) | Olüm algısı ve yas tedavisi | ||
9) | İntihar davranışı, kuramlar, risk faktörleri, genel özellikleri | ||
10) | İntihar düşüncesiyle başa çıkma yolları, intiharı önlemede | ||
11) | Okullarda Kriz Müdahale Çalışmaları | ||
12) | Krize Müdahalede Kültürel Etkenler ve Etik İlkeler | ||
13) | Kriz Müdahale personelinin sıkıntıları: Tükenmişlik, travmatize olma, şevkat yorgunluğu | ||
14) | Değerlendirme |
Ders Notları: | Gilligand, B. E., & James, R. K. (1997). Crisis intervention strategies. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole. |
Diğer Kaynaklar: | - Ayalon, Ofra. (1992) . Rescue . Haifa: Chevron. - Glasser, William. (1998) Crisis Counseling For a Quality School Community: Applying Wm. Glasser’s Choice Theory. Washington, D.C. : Accelerated Development. - Foa, E., Keane, T.M., Friedman, M.J. Eds. (2004). Effective Treatments for PTSD. New York: The Guilford Pres. - Brock, S.E., Lazarus, P.J., Jimerson, S.R. Eds. ( 2002) Best Practices in School Crisis Prevention and Intervention . Bethesta, MD: NASP - Herman, Judith. (2007) Travma ve İyileşme. İstanbul: Literatür - Kriz Müdahale. Ders Notları, Nevin Dölek - Class Notes |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 35 | 105 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |