MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CNG4010 Krize Müdahale ve Travma Güz 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NEVİN DÖLEK
Dersin Amacı: Psikolojik danışmanların kriz konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak, krize müdahale yeterliliği kazandırmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Kriz ve krize müdahale konularında bilgi sahibi olur.
Bireysel ve geniş ölçekli krizleri analiz edebilmeyi öğrenir.
Etkili krize müdahale yöntemlerini öğrenir.
Kriz ve krize müdahaleyi etkileyen faktörleri öğrenir.
Öğrendiklerini kendi yaşamlarındaki ve çevrelerindeki krizlere etkili biçimde uygulamayı öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders psikolojik kriz çeşitlerinin tanımını, kriz sürecinin aşamalarını, yetişkin ve çocukların kriz tepki
farklılıklarını, gelişimsel perspektifle krize müdahale tekniklerini ve vaka örneklerini, intihar girişiminde bulunanlara yapılacak müdahaleleri içermektedir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma- Kriz kavramı, Krize müdahale ve koruyucu ruh sağlığındaki önemi
2) Krize Müdahale kuramlarının gelişimi, krizin tipik seyri, kriz çeşitleri
3) Krize müdahalenin amaçları ve krize müdahalenin özellikleri
4) Süreklilik Prensibi
5) Başetme kuramları ve travma sonrası gelişim
6) Krize müdahale yöntemleri
7) Debriefing uygulamaları
8) Olüm algısı ve yas tedavisi
9) İntihar davranışı, kuramlar, risk faktörleri, genel özellikleri
10) İntihar düşüncesiyle başa çıkma yolları, intiharı önlemede
11) Okullarda Kriz Müdahale Çalışmaları
12) Krize Müdahalede Kültürel Etkenler ve Etik İlkeler
13) Kriz Müdahale personelinin sıkıntıları: Tükenmişlik, travmatize olma, şevkat yorgunluğu
14) Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Gilligand, B. E., & James, R. K. (1997). Crisis intervention strategies. Pacific Grove, CA: Brooks/Cole.
Diğer Kaynaklar: - Ayalon, Ofra. (1992) . Rescue . Haifa: Chevron. - Glasser, William. (1998) Crisis Counseling For a Quality School Community: Applying Wm. Glasser’s Choice Theory. Washington, D.C. : Accelerated Development. - Foa, E., Keane, T.M., Friedman, M.J. Eds. (2004). Effective Treatments for PTSD. New York: The Guilford Pres. - Brock, S.E., Lazarus, P.J., Jimerson, S.R. Eds. ( 2002) Best Practices in School Crisis Prevention and Intervention . Bethesta, MD: NASP - Herman, Judith. (2007) Travma ve İyileşme. İstanbul: Literatür - Kriz Müdahale. Ders Notları, Nevin Dölek - Class Notes

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 3 35 105
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 5 5
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı