ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG3104 | Okul Öncesinde Rehberlik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin okulöncesinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini kavrayabilmelerini, okul öncesine özgü ihtiyaçlar, sorunlar ve çözümler konusunda bilgi sahibi olabilmelerini, yardım gerektiren özel durumlara ilişkin genel bir müdahale planı oluşturabilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okul öncesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin özelliklerini ve niteliğini tanır. 2. Okul öncesi öğrencilerinin gelişimsel özelliklerini ve rehberlik ihtiyaçlarını tanır. 3. Okul öncesi öğrencilerine kazandırılması gereken yeterlikleri tanır. 4. Öğrencilere yeterliklerin hangi yollarla kazandırılabileceğini kavrar. 5. Okul öncesi öğrencilerinin profesyonel yardıma ihtiyaç duyabilecekleri alanları ve alanların özelliklerini kavrar. 6. Yardım gerektiren özel durumlara ilişkin müdahale planları oluşturabilir. 7. Velilerin okulöncesi öğrencileri üzerindeki rolünü açıklar. 8. Öğretmenin okulöncesi öğrencileri üzerindeki rolünü açıklar. 9. Öğretmen ve velilerle yapılacak görüşmelerde dikkat edilmesi gereken noktaları hatırlar. 10. Okul öncesinde ve diğer öğretim kademelerinde sunulan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini ayırt eder. |
Okulöncesinde psikolojik danışman olarak çalışmak nelere dikkat etmeyi gerektirir? Okulöncesine özgü resmi işler hangileridir? Okulöncesi öğrencilerinin gelişimsel özellikleri, Okulöncesinde kazandırılması gereken temel yeterlikler, okulöncesinde temel yeterliliklerinin kazandırılması, okulöncesinde öğrencilerin yaşadıkları ve müdahale gerektiren problem alanları, okulöncesi öğrencilerinin yaşadıkları özel durumlara yönelik müdahaleler, Okulöncesinde ailelerle ve öğretmenlerle hangi konularda ve nasıl çalışılmalıdır? Okulöncesine özgü grup rehberliği etkinlikleri ve oyunlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş: ders içeriği ve kurallarının açıklanması | ||
2) | Okul öncesinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin niteliği | ||
3) | Okulöncesi okullarında psikolojik danışman olarak çalışmanın gereklilikleri | ||
4) | Okul öncesi öğrencilerinin gelişimsel özellikleri ve yeterlikleri | ||
5) | Okulöncesi öğrencilerinin yeterlikleri kazanmalarını sağlamaya yönelik uygulamalar | ||
6) | Sınıf rehberlik programının incelenmesi | ||
7) | Okulöncesi öğrencilerinin yaşadıkları ve özel müdahale gerektiren sorunlar | ||
8) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
9) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
10) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
11) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
12) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
13) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) | ||
14) | Özel durumlara (yas-kayıpla başetme, saldırganlık, boşanma, ebeveynlik becerileri, çocuklar ve bilgisayar alışkanlığı, tırnak yeme, altını ıslatma v.b.) ilişkin bilgiler ve olası müdahaleler (öğrenci-öğretmen-veli üçgeninde) |
Ders Notları: | Fields. M.V., Merritt, P.P.,Fields, D.M. (2013). Constructive Guidance and Discipline: Birth to Age Eight (6th Edition). |
Diğer Kaynaklar: | Essa, E. (2007). What To Do When: Practical Guidance Strategies for Challenging Behaviors in the Preschool. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 50 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 12 | 6 | 72 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |