ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT4003 | İngilizce Öğretiminde Özel Konular I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler: 1. Çok kolaylıkla ve güvenle Word, Excel ve PowerPoint kullanabilir, 2. PowerPoint gelişmiş özelliklerini kullanarak dil öğretimi için interaktif sunumlar (ya da video) oluşturabilir 3. Teknoloji araçlarını kullanarak ders materyali geliştirebilir, 4. ELT ile ilgili etkili web siteleri ve yazılımların bir listesini yapabilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İngilizce öğretimi için materyal değerlendirme, uyarlama ve oluşturmak için öğrenciler kendini yetkin hisseder 2. Word, Excel ve PowerPoint gibi Microsoft Office programları kullanmayı bilir ve İngilizce öğretmek için bunlardan faydalanır. 3. Kaynak bulmak için etkili Internet araması yapabilir 4. Bazı Web 2.0 araçlarını dil öğretimi için etkin kullanır |
Bu dersin içeriği öğrencilerin bilgisayar ve teknoloji becerilerini geliştirerek onların dil öğretiminde teknolojiyi etkin kullanabilmelerini hedefler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş | ||
2) | Microsoft Word | ||
3) | Microsoft Word tablo, şablon ve sayfa ayraçları | ||
4) | Excel | ||
5) | Excel fonksiyonları | ||
6) | PowerPoint | ||
7) | PowerPoint ile video yaratma | ||
8) | Etkili internet kullanımı | ||
9) | Arasınav | ||
10) | İnternette ileri araştırma teknikleri | ||
11) | Yerimgeleri araçları | ||
12) | Web 2.0 araçları | ||
13) | Dil öğretiminde Web 2.0 araçlarının kullanımı | ||
14) | Konu tekrarları | ||
15) | Öğrenci projeleri sunumu |
Ders Notları: | Erben, T., Ban, R. & Castenada, M. (2008).Teaching English Language Learners through Technology . Routledge Warschauer, M., Shetzer, H., & Meloni, C. (2000). Internet for English Teaching. Alexandria, VA:TESOL Publications. |
Diğer Kaynaklar: | Computer Assisted English Language Learning Journal (CAELL Journal): a journal for ESL teachers. Now defunct. Formerly published by ISTE, University of Orgeon. For back issues contact ISTE. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 4 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 4 | 10 | 40 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |