MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3009 | Edebi Eleştiriye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | *media hakkında kritik yaparak dusunme *kişisel gelişim için akademik ve profesyonel ortamlarda etkili yazma becerilerini genişletme ve arttırma *okunan herhangi bir materyal uzerinde yansıtma yapabilme *öğrencilerle beraber yaratıcı dusunme aktiviteleri yapabilme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. öğrenciler edebiyat teorileri hakkında kendi kültürleri, global kültür ve kendi yaşamları çerçevesinde düşünme becerilerini geliştirecekler 2.Öğrenciler edebiyat çalışmalarını ve yeni kültürü birleştirerek yazılı metinlerde kendilerini ifade edecekler 3. Öğrenciler final projelerinde sözel olarak teori konseptleri kullanabilecekelr 4. Öğrenciler final ödevlerinde yazılı materyallerden bulduklarını kullanıp referans gostererek ifade edecekler |
Bu ders edebiyat ve kültürü eleştirel teoride uygulamasıdır. 20. yüzyıl temel teorileri ve uygulamalarını içerir: tarihsel, formalist, geçmişe yönelik, psikoanalitik, marksist, okuyucu-yanıtlayıcı, yeni tarihsel, feminist, post-kolonist, amerikan çoklu kültür, yapısalcılık ve birçok post-yapısalcı görüş açısı. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı Temel sorular ve terimler Temel edebiyat terimleri ve ozet | Yok | |
2) | Plato ve Aristotle uzerine tartışma Edebiyat ve metin inceleme ve eleştirel yaklaşım | Tyson, “New Criticism,” 117-152 Literary Excursion: “I Felt a Funeral in My Brain” – Emily Dickenson or "Stopping by Woods on a Snowy Evening" - Robert Frost (literature packet) | |
3) | Edebiyat ve Psikoloji: Psiko-analitik eleştriel yaklaşım– Freud | Tyson, “Psychoanalytic Criticism,” 13-45 Literary Excursion: “Once Upon a Time” – Nadine Gordimer (literature packet) • Jacques Lacan (brief overview) | |
4) | Edebiyat ve Dinleyici- Okuyucu ve yanıtlayıcı eleştirel yaklaşımı | Tyson, “Reader-Response Criticism” 153-191 Literary Excursion: "The Story of an Hour" - Kate Chopin 5 Stories of an Hour (video | |
5) | edebiyat ve Sosyoekonomi - Marksizim | Tyson, “Marxist Criticism,” 49-78 Film Excursion: Excerpt from The Women - 1939 film directed by George Cukor | |
6) | Edebiyat ve Kültür - Yeni tarihçilik | Tyson, 277-311 Film Excursion: Excerpt from Where the Boys Are, 1960 | |
7) | Edebiyat ve Kültür - Feminizm | Tyson, “Feminist Criticism,” 81-113 "Little Red Riding Hood" “Without Colors” - Cosmicomics • "Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous •"The Company of Wolves" - Angela Carter | |
8) | Feminizm | Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous •"The Company of Wolves" - Angela Carter | |
9) | edebiyat ve Kültür- Postkolonilizm | Tyson, 363-417 Movie Clip: The King and I "Orientalizing the Oriental" - Edward Said | |
10) | Edebiyat ve Kültür- Amerikan çok kültürlülüğü | Tyson, 380-400 & 417 “The Dinosaurs” – Cosmicomics Movie clip: White Man's Burden, 1995. | |
11) | Edebiyat, Dil ve anlam yapısı - Yapısalcılık ve Semiotics | Tyson, 197-237 Literary Excursion: “The Light-Years” – Cosmicomics | |
12) | Modernizm & Postmodernizm | "Postmodernism" (handout) | |
13) | Yapısalcılık sonrası ve Yeniden yapılandırma | Tyson, 241-274 | |
14) | Genel tekrar | Tum ders materyalleri |
Ders Notları: | Tyson, Lois. Critical Theory Today: A User-Friendly Guide. New York: Garland Publishing, 1999. • Italo Calvino. Cosmicomics. Harvest/HBJ, 1976. • F. Scott Fitzgerald. The Great Gatsby. Notes & Preface by Matthew J. Bruccoli. Simon & Schuster, 1995. •CD-ROM containing lectures, discussion questions, and other materials for online component •Literature packet • Readings by theorists (handouts) |
Diğer Kaynaklar: | A handbook of critical terminology (e.g., M. H. Abrams’ Glossary of Literary Terms). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 25 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |