|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı
Temel sorular ve terimler
Temel edebiyat terimleri ve ozet |
Yok |
2) |
Plato ve Aristotle uzerine tartışma
Edebiyat ve metin inceleme ve eleştirel yaklaşım
|
Tyson, “New Criticism,” 117-152
Literary Excursion: “I Felt a Funeral in My Brain” – Emily Dickenson or
"Stopping by Woods on a Snowy Evening" - Robert Frost (literature packet)
|
3) |
Edebiyat ve Psikoloji: Psiko-analitik eleştriel yaklaşım– Freud |
Tyson, “Psychoanalytic Criticism,” 13-45
Literary Excursion: “Once Upon a Time” – Nadine Gordimer (literature packet)
• Jacques Lacan (brief overview) |
4) |
Edebiyat ve Dinleyici- Okuyucu ve yanıtlayıcı eleştirel yaklaşımı |
Tyson, “Reader-Response Criticism” 153-191
Literary Excursion: "The Story of an Hour" - Kate Chopin
5 Stories of an Hour (video |
5) |
edebiyat ve Sosyoekonomi - Marksizim |
Tyson, “Marxist Criticism,” 49-78
Film Excursion: Excerpt from The Women - 1939 film directed by George Cukor
|
6) |
Edebiyat ve Kültür - Yeni tarihçilik |
Tyson, 277-311
Film Excursion: Excerpt from Where the Boys Are, 1960 |
7) |
Edebiyat ve Kültür - Feminizm |
Tyson, “Feminist Criticism,” 81-113
"Little Red Riding Hood"
“Without Colors” - Cosmicomics
• "Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous
•"The Company of Wolves" - Angela Carter
|
8) |
Feminizm |
Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays" - Helene Cixous
•"The Company of Wolves" - Angela Carter
|
9) |
edebiyat ve Kültür- Postkolonilizm |
Tyson, 363-417
Movie Clip: The King and I
"Orientalizing the Oriental" - Edward Said |
10) |
Edebiyat ve Kültür- Amerikan çok kültürlülüğü |
Tyson, 380-400 & 417
“The Dinosaurs” – Cosmicomics
Movie clip: White Man's Burden, 1995. |
11) |
Edebiyat, Dil ve anlam yapısı - Yapısalcılık ve Semiotics |
Tyson, 197-237
Literary Excursion: “The Light-Years” – Cosmicomics |
12) |
Modernizm & Postmodernizm |
"Postmodernism" (handout) |
13) |
Yapısalcılık sonrası ve Yeniden yapılandırma
|
Tyson, 241-274 |
14) |
Genel tekrar |
Tum ders materyalleri |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|