ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3006 Çalışma Becerileri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: *Yansıtmalı düşünme ve sorgulama becerilerini araştırma odaklı bir yaklaşımla geliştirmek
*Öğretme ve öğrenme teorilerini keşifçi yaklamşımla uygulamam ile ilişkilendirmek
*Sınıf içiveya dışında küçük araştıma projesi geliştirip mesleki gelişimde araştırmanın rolünü anlamak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
*Yansıtmalı düşünme ve sogulama becerisi geliştirmek
*Araştırm türlerinine sürecine farkındalık geliştirmek
*Teorik ve pratik bilgiyi sentezlemek
*Mesleki gelişimmodaklı araştırma planı geliştirmek
*Yansıtmalı yazma sürecini deneyimlemek
*Araştırma deneyimini hakkında sunu ve araştırma raporu hazırmala

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kavram ve konuların tartışılması Bölüm 1: Araştırmayı anlamak ve konular belirlemek
2) Araştırma konusu ve amacı geliştirme Bölüm 2 Araştırma konusuna amacına yönelik akranlarla ders ortamında fikir alışverişi yapmak
3) Problem ve soruları belirleme Bölüm 2: Araştırmada keşfedilecek odak noktası belirmek
4) İlgili araştırma okuma - 1 Araştırılacak konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapmak. http://resig.weebly.com/books.html
5) İlgili araştırma okuma - 2 Onerilen kaynaklardan okunanları tartışmak http://resig.weebly.com/books.html
6) Araştırma bağlamını belirmele ve tanımlama Bölüm 4: Araştırmanın yapalacağı yeri anlamak ve yansıtmalı düşünme sürecini planlamak
7) Araştırma araçlarını belirleme - 1 Bölüm 3 -5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama
8) Araştırma araçlarını belirleme- 2 Bölüm 5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama
9) Veri toplama ve veriyi tartışma- 1 Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma
10) Veri toplama ve veriyi tartışma - 2 Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma
11) Veriden anlam çıkarma - 1 Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme
12) Veriden anlam çıkarma - 2 Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme
13) Yansıtmalı araştırma yazma süreci Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma
14) Yansıtmalı araştırma yazma süreci Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma

Kaynaklar

Ders Notları: ders paketi
Diğer Kaynaklar: Burns, A. (2009). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. Routledge. Bullock, B. and Smith R. (2016). Teachers’ research! http://resig.weebly.com/uploads/2/6/3/6/26368747/teachers_research__online_version.pdf

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı