ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3006 | Çalışma Becerileri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | *Yansıtmalı düşünme ve sorgulama becerilerini araştırma odaklı bir yaklaşımla geliştirmek *Öğretme ve öğrenme teorilerini keşifçi yaklamşımla uygulamam ile ilişkilendirmek *Sınıf içiveya dışında küçük araştıma projesi geliştirip mesleki gelişimde araştırmanın rolünü anlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; *Yansıtmalı düşünme ve sogulama becerisi geliştirmek *Araştırm türlerinine sürecine farkındalık geliştirmek *Teorik ve pratik bilgiyi sentezlemek *Mesleki gelişimmodaklı araştırma planı geliştirmek *Yansıtmalı yazma sürecini deneyimlemek *Araştırma deneyimini hakkında sunu ve araştırma raporu hazırmala |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Kavram ve konuların tartışılması | Bölüm 1: Araştırmayı anlamak ve konular belirlemek | |
2) | Araştırma konusu ve amacı geliştirme | Bölüm 2 Araştırma konusuna amacına yönelik akranlarla ders ortamında fikir alışverişi yapmak | |
3) | Problem ve soruları belirleme | Bölüm 2: Araştırmada keşfedilecek odak noktası belirmek | |
4) | İlgili araştırma okuma - 1 | Araştırılacak konu ile ilgili önerilen kaynaklardan okuma yapmak. http://resig.weebly.com/books.html | |
5) | İlgili araştırma okuma - 2 | Onerilen kaynaklardan okunanları tartışmak http://resig.weebly.com/books.html | |
6) | Araştırma bağlamını belirmele ve tanımlama | Bölüm 4: Araştırmanın yapalacağı yeri anlamak ve yansıtmalı düşünme sürecini planlamak | |
7) | Araştırma araçlarını belirleme - 1 | Bölüm 3 -5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama | |
8) | Araştırma araçlarını belirleme- 2 | Bölüm 5: Veri toplama araçlarını planlama etme ve hazırlama | |
9) | Veri toplama ve veriyi tartışma- 1 | Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma | |
10) | Veri toplama ve veriyi tartışma - 2 | Bölüm 6-7: Toplanan veriyi değerlendirme ve araştırma soruları ile konuya bağlantılar kurma | |
11) | Veriden anlam çıkarma - 1 | Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme | |
12) | Veriden anlam çıkarma - 2 | Bölüm 8: Analiz edilen veriyi değerlendirme ve sorulara ilişkin anlamlar bulup ifade etme | |
13) | Yansıtmalı araştırma yazma süreci | Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma | |
14) | Yansıtmalı araştırma yazma süreci | Bölüm 9: Yansıtmalı araştırma yazma konusunda dikkat edielcek husuları tartışma ve örnekkler yazdırma |
Ders Notları: | ders paketi |
Diğer Kaynaklar: | Burns, A. (2009). Doing action research in English language teaching: A guide for practitioners. Routledge. Bullock, B. and Smith R. (2016). Teachers’ research! http://resig.weebly.com/uploads/2/6/3/6/26368747/teachers_research__online_version.pdf |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |