ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2002 | 18. ve 19. yy. İngiliz Edebiyatı | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, 18. ve 19. yüzyıl seçkin bazı eserlerinin okunması ve tartışılmasıyla edebi akımların inceler ve bağlamsallaştırır. Aynı zamanda dönem metinleri ve çağdaş metinlerin edebi akımlarla bağlantısını ele alırlar. Bu dersin temel bir amacı da öğrencilerin kendi yazılarına da yansıyan, yazım türlerine bakış açısını ve anlayışını geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Döneminde önemli yeri olan edebi eserlerin tanımlanması 2. Yansıttıkları edebi akıma göre eserlerin temalarının tartışılması 3. Seçilen metinlerdeki edebi eğilimlerin gösterilmesi 4. Bu metinlerin günümüz edebiyatına katkılarının değerlendirilmesi |
ELT 2002, biçimsel edebi ve kültürel gelişmeleri kronolojik sırasında; 1680 ve 1830'lardan eserlerden başlayıp 1775 ve 1910'lardaki eserlerle devam ederek ele alır. Ders programı 4'e ayrılmıştır: 1.) The Enlightenment and Restoration Literature, 2.) The Rise of the Novel, 3.) Romanticism, and 4.) The Victorian Period. Bu dönemdeki edebi eserlerin incelenmesi, öğrencilerin İngiliz edebiyatındaki bazı temel gelişmelere aşina olmasını sağlamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş: ele alınacak 4 edebi döneme genel bakış | ||
2) | "Aydınlanma" nedir? | Immanuel Kant’s “What Is Enlightenment?” and The Norton Anthology of English Literature’s “Introduction to the Restoration and the Eighteenth-Century” | |
3) | "Rational Universe" kavramı | ||
4) | Gerçek ve deneysel gözlem | ||
5) | Modern Romanın Ortaya Çıkışı | ||
6) | 18. yüzyıl edebi eserlerinde gerçeklik ve kurgunun birleşimi | ||
7) | Gotik Roman | ||
8) | Duygusallık ve hassasiyet: Temalar, Mecaz ve Stiller | ||
9) | Romantizm: Sosyal ve ekonomik bağlamlar | ||
10) | Sosyal ilişkilerde değişiklikler: Sanayi devrimi ve burjuvazinin ortaya çıkışı | ||
11) | "Çağın Ruhu": Edebi yenilenme algısı | ||
12) | Victoria Dönemi: Ekonomik ve Sosyal Farklılıklar, Chartist ve Corn Laws | ||
13) | İmparatorluk ve İngiliz Misyonerlerin Yayılması | ||
14) | Victorian Roman: Victorian toplumun tasviri. |
Ders Notları: | Lawrence Lipking and Leslie Ritchie [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1 The Internet Modern History Sourcebook |
Diğer Kaynaklar: | Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1 The Internet Modern History Sourcebook |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 20 |
Sunum | 5 | % 20 |
Projeler | 7 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 5 | % 25 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 4 | 6 | 24 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |