ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2002 18. ve 19. yy. İngiliz Edebiyatı Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PAUL BERNHARDT
Dersin Amacı: Öğrenciler, 18. ve 19. yüzyıl seçkin bazı eserlerinin okunması ve tartışılmasıyla edebi akımların inceler ve bağlamsallaştırır. Aynı zamanda dönem metinleri ve çağdaş metinlerin edebi akımlarla bağlantısını ele alırlar. Bu dersin temel bir amacı da öğrencilerin kendi yazılarına da yansıyan, yazım türlerine bakış açısını ve anlayışını geliştirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Döneminde önemli yeri olan edebi eserlerin tanımlanması
2. Yansıttıkları edebi akıma göre eserlerin temalarının tartışılması
3. Seçilen metinlerdeki edebi eğilimlerin gösterilmesi
4. Bu metinlerin günümüz edebiyatına katkılarının değerlendirilmesi

Dersin İçeriği

ELT 2002, biçimsel edebi ve kültürel gelişmeleri kronolojik sırasında; 1680 ve 1830'lardan eserlerden başlayıp 1775 ve 1910'lardaki eserlerle devam ederek ele alır. Ders programı 4'e ayrılmıştır: 1.) The Enlightenment and Restoration Literature, 2.) The Rise of the Novel, 3.) Romanticism, and 4.) The Victorian Period. Bu dönemdeki edebi eserlerin incelenmesi, öğrencilerin İngiliz edebiyatındaki bazı temel gelişmelere aşina olmasını sağlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: ele alınacak 4 edebi döneme genel bakış
2) "Aydınlanma" nedir? Immanuel Kant’s “What Is Enlightenment?” and The Norton Anthology of English Literature’s “Introduction to the Restoration and the Eighteenth-Century”
3) "Rational Universe" kavramı
4) Gerçek ve deneysel gözlem
5) Modern Romanın Ortaya Çıkışı
6) 18. yüzyıl edebi eserlerinde gerçeklik ve kurgunun birleşimi
7) Gotik Roman
8) Duygusallık ve hassasiyet: Temalar, Mecaz ve Stiller
9) Romantizm: Sosyal ve ekonomik bağlamlar
10) Sosyal ilişkilerde değişiklikler: Sanayi devrimi ve burjuvazinin ortaya çıkışı
11) "Çağın Ruhu": Edebi yenilenme algısı
12) Victoria Dönemi: Ekonomik ve Sosyal Farklılıklar, Chartist ve Corn Laws
13) İmparatorluk ve İngiliz Misyonerlerin Yayılması
14) Victorian Roman: Victorian toplumun tasviri.

Kaynaklar

Ders Notları: Lawrence Lipking and Leslie Ritchie [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1 The Internet Modern History Sourcebook
Diğer Kaynaklar: Anthology of English Literature: The Restoration and the 18th Century Jack Stillinger and M. H. Abrams [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Romantic Period Arol T. Christ and Kelly Hurley [Eds.] The Norton Anthology of English Literature: The Victorian Age Excerpts from Morely, H. Spectator, Volume 1 The Internet Modern History Sourcebook

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 20
Sunum 5 % 20
Projeler 7 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 5 % 25
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 12 48
Sunum / Seminer 1 4 4
Proje 1 5 5
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 4 6 24
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı