MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3002 Edebiyat ve Dil Öğretimi Güz 2 2 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin amacı:
1- öğrencilere farklı edebi türleri incelemelerini sağlayarak, öğretmen adaylarına ileride edebi eserleri kendi derslerinde yaratıcı bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmak.
2- Öğrencilerin edebi eserleri analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlamalarını sağlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler:

1- Edebi eserlere eleştirel bakış açısı getirebilecektir.
2- Tek başlarına bir eseri okuyup, anlayıp yorumlayabilecektir.
3- Kendi derslerinde dil öğretimi konusunda edebi eserlerden faydalanabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders, İngilizce öğretimi konusunda edebiyat metinlerinden nasıl faydalanılabileceğine odaklanır. Öğrenciler düzyazı, şiir ve tiyatro gibi farklı türlerden eserleri eleştirel bir gözle okuyup inceler. Her türün kendine özgü özellikleri saptanır ve öğretmen adayları bu türleri derslerinde nasıl kullanabileceklerine dair yaratıcı çalışmalar yapma fırsatı bulur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Ders tanıtımı Tartışma: Bir eserin iyi olup olmadığına nasıl karar verilir?
2) Kısa hikaye türüne giriş Bilinç akışı yöntemi Kısa Hikaye: What we talk about love when we talk about love- Raymond Carver Bilinç akışının tam tersi – Nesnel anlatıcı Tartışma: Aşkı tanımlayabilir miyiz?
3) Kısa hikayeye devam Raymond Carver devam
4) Şiire giriş – Çeviri ve zorlukları Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson
5) Şiire giriş – Çeviri ve zorluklar Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson
6) Dinleme egzersizleri Kısa hikaye: D. H. Lawrence – The Rocking Horse Winner
7) Vize I
8) Oyun – Kimlik Üzerine (Oyun okuma ödevi) Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması
9) Oyun – Kimlik Üzerine Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması
10) Blog yazmak ve edebiyat? Blog denemeleri ve geri bildirimler
11) Absürt tiyatro nedir? Gerçek bir iletişim kurabiliyor muyuz? Tartışma. Edward Albee: The Zoo Story oyunu okuma inceleme
12) Gerçekçilik akımı nedir? İllüzyonun amacı. Arthur Miller – Death of a Salesman
13) II. Vize
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Seçilen edebi eserler
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 2 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 2 6 12
Proje 1 1 1
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 4 6 24
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı