MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3002 | Edebiyat ve Dil Öğretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HATİCE ÖVGÜ TÜZÜN Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1- öğrencilere farklı edebi türleri incelemelerini sağlayarak, öğretmen adaylarına ileride edebi eserleri kendi derslerinde yaratıcı bir şekilde kullanmalarına yardımcı olmak. 2- Öğrencilerin edebi eserleri analitik ve eleştirel bir bakış açısıyla yorumlamalarını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler: 1- Edebi eserlere eleştirel bakış açısı getirebilecektir. 2- Tek başlarına bir eseri okuyup, anlayıp yorumlayabilecektir. 3- Kendi derslerinde dil öğretimi konusunda edebi eserlerden faydalanabilecektir. |
Bu ders, İngilizce öğretimi konusunda edebiyat metinlerinden nasıl faydalanılabileceğine odaklanır. Öğrenciler düzyazı, şiir ve tiyatro gibi farklı türlerden eserleri eleştirel bir gözle okuyup inceler. Her türün kendine özgü özellikleri saptanır ve öğretmen adayları bu türleri derslerinde nasıl kullanabileceklerine dair yaratıcı çalışmalar yapma fırsatı bulur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | Ders tanıtımı Tartışma: Bir eserin iyi olup olmadığına nasıl karar verilir? | |
2) | Kısa hikaye türüne giriş Bilinç akışı yöntemi | Kısa Hikaye: What we talk about love when we talk about love- Raymond Carver Bilinç akışının tam tersi – Nesnel anlatıcı Tartışma: Aşkı tanımlayabilir miyiz? | |
3) | Kısa hikayeye devam | Raymond Carver devam | |
4) | Şiire giriş – Çeviri ve zorlukları | Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson | |
5) | Şiire giriş – Çeviri ve zorluklar | Shakespeare, Pablo Neruda ve Emily Dickinson | |
6) | Dinleme egzersizleri | Kısa hikaye: D. H. Lawrence – The Rocking Horse Winner | |
7) | Vize I | ||
8) | Oyun – Kimlik Üzerine (Oyun okuma ödevi) | Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması | |
9) | Oyun – Kimlik Üzerine | Anna Deavere Smith’in Fires in the Mirror oyunu Okuma inceleme ve kimlik tartışması | |
10) | Blog yazmak ve edebiyat? | Blog denemeleri ve geri bildirimler | |
11) | Absürt tiyatro nedir? | Gerçek bir iletişim kurabiliyor muyuz? Tartışma. Edward Albee: The Zoo Story oyunu okuma inceleme | |
12) | Gerçekçilik akımı nedir? İllüzyonun amacı. | Arthur Miller – Death of a Salesman | |
13) | II. Vize | ||
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları: | Seçilen edebi eserler |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 4 | 6 | 24 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 89 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |