HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4513 Halkla İlişkiler Atölyesi Bahar 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersin Amacı: Bu ders pazar / izleyici araştırması ve analizi, kampanya geliştirme, imaj ve metin tasarımı, medya ilişkileri, kriz yönetimi ve iletişim etiği konularında pratik becerilerini kazanmayı amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Algı yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlamak
2) Halkla İlişkiler kavramlarını tanımlamak
3) Kurum ve medya arasındaki ilişkileri yönetmek
4) Kriz ve ilgili kavramları tanımlamak
5) Kriz ve medya ilişkilerini yönetme
6) İletişimin önemli kavramlarını tanıma
7) Liderlik ve bileşenlerini tanımlamak
8) Halkla ilişkilerde kazanımları ve etkinlikleri ölçme
9) Online ve dijital halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlama
10) Konu yönetimi ve gündem belirleme terimlerini açıklama
11) Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları ve sponsorluk uygulamalarını geliştirme
12) Etkinlik yönetimini tanımlama
13) Portfolyo oluşturma

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında halkla ilişkiler alanındaki temel kavramlar açıklanarak, bu bilgilerin uygulanabilirliği sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş / Algı yönetimi nedir?
2) Halkla ilişkiler sözlüğü
3) Medya İlişkileri
4) Kriz Yönetimi
5) Medya ilişkileri& Kriz yönetimi atölyeleri
6) İç iletişim
7) Lider iletişimi
8) Vaka analizleri
9) Halkla ilişkilerde ölçme
10) Konu yönetimi ve gündem belirleme
11) Online iletişim
12) Kurumsal Sosyal Sorumluluk/Sponsorluk Yönetimi
13) Etkinlik yönetimi
14) Öğrenci projeleri

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Algılama Yönetimi / Ali Saydam İtibar Yönetimi / Salim Kadıbeşegil Excellence In PR/ James Grunig Client Relationship Management / David A. Po-Chedney

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 27
Sunum / Seminer 5 10
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 6 12
Rapor Teslimi
Juri
Final 14 28
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.