MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3001 | Dil Becerilerinin Öğretilmesi II | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları öğrenecekler. Aynı zamanda ders planı hazırlama ve dil sınıfta uygulamayı da öğrenecekler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • Farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklama. • İyi tasarlanmış öğretimin özelliklerini tanımlama. • Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygulama. • ESL / EFL bağlamında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntemler ve stratejiler bir araya getirme. • Farklı dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için öğrenme etkinlikleri tasarlama. • Dinleme / konuşma sınıfı için günlük bir ders planı oluşturma ve plana eleştirel ve derinlemesine düşünen bir bakış açısıyla yaklaşma becerisine sahip olma. |
Bu ders yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | Dört Dil Becerinin Entegrasyonu | ||
3) | Kitapların kullanımı | ||
4) | Ders planlama | ||
5) | Ders planlama | ||
6) | Dinleme Öğretimi | ||
7) | Sunumlar (Microteaching presentations) | ||
8) | Sunumlar (Microteaching presentations) | ||
9) | Konuşma Öğretimi | ||
10) | Sunumlar (Microteaching presentations | ||
11) | Sunumlar (Microteaching presentations) | ||
12) | Ders değerlendirme | ||
13) | İzlence hazırlama | ||
14) | Sunumlar |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | • Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman • Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP. • http://www.washington.edu/teaching/teaching-resources/preparing-to-teach/designing-your-course-and-syllabus/ • http://www.philseflsupport.com/coursebookevaluationcriteria.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 5 | % 40 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Derse Özgü Staj | 4 | 6 | 24 |
Arazi Çalışması | 2 | 6 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |