MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3001 Dil Becerilerinin Öğretilmesi II Güz 2 2 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrenciler yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları öğrenecekler. Aynı zamanda ders planı hazırlama ve dil sınıfta uygulamayı da öğrenecekler.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Farklı dinleme ve konuşma türlerini ve modellerini açıklama.
• İyi tasarlanmış öğretimin özelliklerini tanımlama.
• Sınıf oturumlarında tartışılan teoriyi uygulama.
• ESL / EFL bağlamında belirli bir öğrenme ortamı için etkili yöntemler ve stratejiler bir araya getirme.
• Farklı dil yeterlilik seviyelerindeki öğrenciler için öğrenme etkinlikleri tasarlama.
• Dinleme / konuşma sınıfı için günlük bir ders planı oluşturma ve plana eleştirel ve derinlemesine düşünen bir bakış açısıyla yaklaşma becerisine sahip olma.

Dersin İçeriği

Bu ders yabancı dil eğitimde dinleme ve konuşma becerilerin öğretimi ile ilgili teori ve uygulamaları kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2) Dört Dil Becerinin Entegrasyonu
3) Kitapların kullanımı
4) Ders planlama
5) Ders planlama
6) Dinleme Öğretimi
7) Sunumlar (Microteaching presentations)
8) Sunumlar (Microteaching presentations)
9) Konuşma Öğretimi
10) Sunumlar (Microteaching presentations
11) Sunumlar (Microteaching presentations)
12) Ders değerlendirme
13) İzlence hazırlama
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: • Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman • Ur, P. A course in language teaching: Practice and theory. NY: CUP. • http://www.washington.edu/teaching/teaching-resources/preparing-to-teach/designing-your-course-and-syllabus/ • http://www.philseflsupport.com/coursebookevaluationcriteria.htm

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 2 4 8
Derse Özgü Staj 4 6 24
Arazi Çalışması 2 6 12
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 8 48
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 0 0 0
Ödevler 4 8 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı