ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3005 | İngilizce Öğretiminde Drama | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı öğrencilerin yaratıcı tiyatro teknikleri keşfederek ingilizceyi kullanmalarını sağlamaktır. Bu süreç dans, mim, oyunculuki hareket gibi farklı çalışmalarla desteklenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders öğrencilerin: 1- İzleyici/öğrenci karşısında konuşma konusunda özgüvenlerini artırır. 2- Beden dillerini nasıl kullandıklarının farkına varmalarını sağlar. 3- Sözlü iletişim tekniklerini geliştirir. 4- Kendilerini daha akıcı bir şekilde ifade etmelerini sağlar. 5- Konuşurken ritim ve telaffuz konusunda farkındalık kazanırlar. |
Bu ders öğretmen adaylarının yaratıcılığını ve öğretmenliğin performatif yönlerini beden dili, ses çalışmaları, doğaçlama, mim, hikaye anlatma sanatı gibi çalışmalarla geliştirmeyi amaçlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ders tanıtımı | Kaynaştırma faaliyetleri Sınıftaki öğrencilerin birbirlerini ne kadar tanıdıklarına göre değişir. | |
1) | I. Vize | Öğrenci sunumları | |
2) | Beden Diline Giriş | Tarihsel Bakış – Einstein/Paul Ekman | |
3) | Beden Dili | Uygulamalı çalışmalar – Bu çalışmalarda öğrencilerin izleyici karşısında konuşurken en iyi/en zorlandıkları yönlerini keşfetmektir. | |
4) | İlk kısa sunumlar | Kameraya çekilir- Öğrenciler kendilerini öğrendikleri bilgiler doğrultusunda değerlendirir. Dönem sonu iki kayıt kıyaslanır. | |
5) | Mekan / Sahne kullanımı | Sahne kullanım teknikleri- izleyici/öğrenci ile daha interaktif bir iletişim sağlamak. | |
6) | Mim çalışmaları | Grup çalışması – Kendi hikayeni yaz | |
7) | Ses kullanımı | Farklı tonlarda ses kullanımı Egzersizler | |
8) | Öğrenci sunumları | I. Vize | |
9) | I. Vize | Öğrenci sunumları | |
10) | Doğaçlama çalışmaları | Grup çalışmaları | |
11) | Doğaçlama çalışmaları | Grup çalışmaları | |
12) | Hikaye anlatma sanatı | Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları. | |
13) | Hikaye anlatma sanatı | Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları. | |
14) | Genel Değerlendirme | Genel Değerlendirme |
Ders Notları: | Performansa dayalı olduğunda gerekli kısa metinler sınıfın ihtiyaçlarına göre seçilir ve ders sırasında dağıtılır. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 25 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 4 | 10 | 40 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 123 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |