ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3005 İngilizce Öğretiminde Drama Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ELİF BAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrencilerin yaratıcı tiyatro teknikleri keşfederek ingilizceyi kullanmalarını sağlamaktır. Bu süreç dans, mim, oyunculuki hareket gibi farklı çalışmalarla desteklenir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders öğrencilerin:
1- İzleyici/öğrenci karşısında konuşma konusunda özgüvenlerini artırır.
2- Beden dillerini nasıl kullandıklarının farkına varmalarını sağlar.
3- Sözlü iletişim tekniklerini geliştirir.
4- Kendilerini daha akıcı bir şekilde ifade etmelerini sağlar.
5- Konuşurken ritim ve telaffuz konusunda farkındalık kazanırlar.

Dersin İçeriği

Bu ders öğretmen adaylarının yaratıcılığını ve öğretmenliğin performatif yönlerini beden dili, ses çalışmaları, doğaçlama, mim, hikaye anlatma sanatı gibi çalışmalarla geliştirmeyi amaçlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı Kaynaştırma faaliyetleri Sınıftaki öğrencilerin birbirlerini ne kadar tanıdıklarına göre değişir.
1) I. Vize Öğrenci sunumları
2) Beden Diline Giriş Tarihsel Bakış – Einstein/Paul Ekman
3) Beden Dili Uygulamalı çalışmalar – Bu çalışmalarda öğrencilerin izleyici karşısında konuşurken en iyi/en zorlandıkları yönlerini keşfetmektir.
4) İlk kısa sunumlar Kameraya çekilir- Öğrenciler kendilerini öğrendikleri bilgiler doğrultusunda değerlendirir. Dönem sonu iki kayıt kıyaslanır.
5) Mekan / Sahne kullanımı Sahne kullanım teknikleri- izleyici/öğrenci ile daha interaktif bir iletişim sağlamak.
6) Mim çalışmaları Grup çalışması – Kendi hikayeni yaz
7) Ses kullanımı Farklı tonlarda ses kullanımı Egzersizler
8) Öğrenci sunumları I. Vize
9) I. Vize Öğrenci sunumları
10) Doğaçlama çalışmaları Grup çalışmaları
11) Doğaçlama çalışmaları Grup çalışmaları
12) Hikaye anlatma sanatı Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları.
13) Hikaye anlatma sanatı Beden dili, ses, sahne kullanımı gibi teknikleri hikaye anlatma sanatıyla birleştirme çalışmaları.
14) Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Performansa dayalı olduğunda gerekli kısa metinler sınıfın ihtiyaçlarına göre seçilir ve ders sırasında dağıtılır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 10 % 25
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 4 8 32
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 5 5
Ödevler 1 1 1
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 4 10 40
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 123

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı