MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT3004 | Çocuklara İngilizce Öğretimi | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE |
Dersin Amacı: | Bu dersin genel amacı öğretmen adaylarına erken yaşta dil eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu amaçla çocukların dil öğrenme dönemleri ve biçimleri tartışılacaktır. Daha sonra ders planlama, dört dil becerisinin geliştirilmesi, gelişimin değerlendirilmesi vb sınıf içi uygulamalar tanıtılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Erken yaştaki dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farkları kavrar. Erken yaştaki öğrenenler için çoklu zeka kuramını tanımlar ve uygular. Erken yaştaki öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejilerini (üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal) kavrar. Kelime dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim) ve görsel-işitsel araçlar hazırlar. Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri için materyal uyarlar ve değerlendirir Erken yaştaki öğrenenler için seviye ve bilişsel gelişimlerine göre uygun öğretme aktiviteler hazırlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Dil Öğretim Teorileri | ||
3) | Kullanılan Dili Öğrenme Süreci | ||
4) | Çocuklara Öğrenme Biçimleri | ||
5) | Kelime Öğretimi | ||
6) | Dilbilgisi Öğretimi | ||
7) | Dil Becerileri Öğretimi | ||
8) | Hikâyelerle Öğrenme | ||
9) | Temalarla Öğrenme | ||
10) | Erken Yaşta Değerlendirme | ||
11) | Ders planı hazırlama | ||
12) | Ders planı hazırlama | ||
13) | Poster hazırlama | ||
14) | Poster hazırlama |
Ders Notları: | Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press. http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html https://www.eslkidstuff.com/ |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 2 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 8 | 40 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 8 | 32 |
Sunum / Seminer | 2 | 4 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 3 | 9 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 141 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |