MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT3004 Çocuklara İngilizce Öğretimi Güz 2 2 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ENİSA MEDE
Dersin Amacı: Bu dersin genel amacı öğretmen adaylarına erken yaşta dil eğitimi ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu amaçla çocukların dil öğrenme dönemleri ve biçimleri tartışılacaktır. Daha sonra ders planlama, dört dil becerisinin geliştirilmesi, gelişimin değerlendirilmesi vb sınıf içi uygulamalar tanıtılacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Erken yaştaki dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farkları kavrar.
Erken yaştaki öğrenenler için çoklu zeka kuramını tanımlar ve uygular.
Erken yaştaki öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejilerini (üstbiliş, biliş, sosyoduyuşsal) kavrar.
Kelime dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikaye, oyun ve benzetim) ve görsel-işitsel araçlar hazırlar.
Erken yaştaki yabancı dil öğrenenleri için materyal uyarlar ve değerlendirir
Erken yaştaki öğrenenler için seviye ve bilişsel gelişimlerine göre uygun öğretme aktiviteler hazırlar.

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Dil Öğretim Teorileri
3) Kullanılan Dili Öğrenme Süreci
4) Çocuklara Öğrenme Biçimleri
5) Kelime Öğretimi
6) Dilbilgisi Öğretimi
7) Dil Becerileri Öğretimi
8) Hikâyelerle Öğrenme
9) Temalarla Öğrenme
10) Erken Yaşta Değerlendirme
11) Ders planı hazırlama
12) Ders planı hazırlama
13) Poster hazırlama
14) Poster hazırlama

Kaynaklar

Ders Notları: Cameron, L. (2001). Teaching English to Young Learners. Cambridge University Press. http://exchanges.state.gov/englishteaching/forum-journal.html https://www.eslkidstuff.com/
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 2 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 5 8 40
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 4 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 8 32
Sunum / Seminer 2 4 8
Proje 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 141

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı