ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2009 | Dil Edinimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | *Çeşitli gelişmiş dil bilgisi konularında bilgi edinmek. *Dil bilgisi bilgilerini dil kullanımına uygulamak. *Farkli söylem türlerindeki dil kullanımını analiz etmek. *Tür-anlam ilişkisini tartışmak. *Dil bilgisi öğretmek için aktiviteler dizayn etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Okumalar, sınıf içi tartışmalar ve sorgulama yoluyla, birinci ve ikinci dil ediniminin temel teorilerini anlama ve güçlü bir bilgi birikimi oluşturabilme 2. Birinci ve ikinci dil ediniminde temel teorileri ve araştırma yöntemlerini eleştirel bir biçimde inceleme 3. Bu incelemeleri eğitim alanına taşıma 4. Dil edinimi teorileriyle uyuşan ve İngiliz Dili Eğitiminde kullanılacak yöntemleri belirleme |
Dilin karmaşık özelliği nedeniyle, dil edinimi alanı disiplinler arası ve genişlemekte olan bir alandır. Bu ders, dil edinimi teorilerini ve araştırmaları, dilbilimsel,psikolinguistik, sosyolinguistik ve sosyokültürel açılardan incelemektedir. Öğrenciler çeşitli teorik bakış açılarını öğrenip; teorik amaçların, güçlü noktaların ve kısıtlılıkların değerlendirilmesini yapabilmek için gerekli becerileri kazanırlar. Öğrenciler; dil öğretimi alanında yapılan araştırmaları yorumlamayı öğrenirler. Son alarak da tüm bu teorinin sınıfa uygulanması, dersin amaçlarının gerçekleştirildiğini gösterir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English. England: Longman/Pearson. Thornburry, S. (2011). How to teach grammar. England: Longman/Pearson |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 30 |
Sunum | 5 | % 30 |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 130 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 130 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 6 | 18 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 21 | 63 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |