ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2009 Dil Edinimi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersin Amacı: *Çeşitli gelişmiş dil bilgisi konularında bilgi edinmek.
*Dil bilgisi bilgilerini dil kullanımına uygulamak.
*Farkli söylem türlerindeki dil kullanımını analiz etmek.
*Tür-anlam ilişkisini tartışmak.
*Dil bilgisi öğretmek için aktiviteler dizayn etmek.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okumalar, sınıf içi tartışmalar ve sorgulama yoluyla, birinci ve ikinci dil ediniminin temel teorilerini anlama ve güçlü bir bilgi birikimi oluşturabilme
2. Birinci ve ikinci dil ediniminde temel teorileri ve araştırma yöntemlerini eleştirel bir biçimde inceleme
3. Bu incelemeleri eğitim alanına taşıma
4. Dil edinimi teorileriyle uyuşan ve İngiliz Dili Eğitiminde kullanılacak yöntemleri belirleme

Dersin İçeriği

Dilin karmaşık özelliği nedeniyle, dil edinimi alanı disiplinler arası ve genişlemekte olan bir alandır. Bu ders, dil edinimi teorilerini ve araştırmaları, dilbilimsel,psikolinguistik, sosyolinguistik ve sosyokültürel açılardan incelemektedir. Öğrenciler çeşitli teorik bakış açılarını öğrenip; teorik amaçların, güçlü noktaların ve kısıtlılıkların değerlendirilmesini yapabilmek için gerekli becerileri kazanırlar. Öğrenciler; dil öğretimi alanında yapılan araştırmaları yorumlamayı öğrenirler. Son alarak da tüm bu teorinin sınıfa uygulanması, dersin amaçlarının gerçekleştirildiğini gösterir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Biber, D., Conrad, S., & Leech, G. (2002). Longman student grammar of spoken and written English. England: Longman/Pearson. Thornburry, S. (2011). How to teach grammar. England: Longman/Pearson
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum 5 % 30
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 130
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 130

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 3 6 18
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 1 10 10
Proje 1 5 5
Ödevler 3 21 63
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı