MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT2005 | İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ |
Dersin Amacı: | *Çeşitli ELT yaklaşımları ve yöntemleri hakkında bigi edinmek. *Yöntem ve teknik bilgilerini ders planlama üzerine uygulamak. *Belirli ELT yöntemi için ders planı yazmak. *Derste işlenen her ELT yöntemi için belirli teknikleri kullanarak küçük aktiviteler dizayn etmek. *Her ELT yönteminin belirli ilkelerini kritik olarak tartışmak. *Ders ile ilgili ders planları, aktiviteleri ve materyalleri kullanarak atanmış okullarda ders gözlemleri yapmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. 19. Yüzyıldan günümüze kadar yer alan temel dil eğitim akımlarını belirleyip tanımlayacak, 2. Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarını ayırt edebilecek, 3. Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını gösterebilecek, 4. Teori ile farklı eğitim bağlamlarındaki uygulamayı ilişkilendirebilecek. |
Bu dersin amacı öğrencileri dil öğrenimi ve öğretimi konularında teorik ve uygulama alanlarında bilgilendirmektir. Öğrenciler en son kullanılan metodları ve teknikleri öğrenerek sınıf içinde uygulamalara ve gözlemlere başlayacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanımı | ||
2) | Grammar-Translation Metodu | ||
3) | Direct Metodu | ||
4) | Audio-Lingual Metodu | ||
5) | Sessiz yol | ||
6) | Desuggestopedia | ||
7) | Toplum dil öğrenimi | ||
8) | Total fiziksel yanıt | ||
9) | Vize | ||
10) | İletişimsel dil öğretimi | ||
11) | İçerik temelli öğretim | ||
12) | Görev temelli dil öğretimi | ||
13) | Dil öğretiminin politik boyutları ve katılımcı yaklaşım | ||
14) | Strateji eğitimini öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve çoklu zeka |
Ders Notları: | Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 7 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 10 | 50 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 4 | 24 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Proje | 1 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |