MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2005 İngilizce Öğretiminde Yaklaşımlar Güz 2 2 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ALİ ÖZTÜFEKÇİ
Dersin Amacı: *Çeşitli ELT yaklaşımları ve yöntemleri hakkında bigi edinmek.
*Yöntem ve teknik bilgilerini ders planlama üzerine uygulamak.
*Belirli ELT yöntemi için ders planı yazmak.
*Derste işlenen her ELT yöntemi için belirli teknikleri kullanarak küçük aktiviteler dizayn etmek.
*Her ELT yönteminin belirli ilkelerini kritik olarak tartışmak.
*Ders ile ilgili ders planları, aktiviteleri ve materyalleri kullanarak atanmış okullarda ders gözlemleri yapmak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 19. Yüzyıldan günümüze kadar yer alan temel dil eğitim akımlarını belirleyip tanımlayacak,
2. Yaklaşım, yöntem ve teknik kavramlarını ayırt edebilecek,
3. Yöntemin ilkelerine bağlı bir tekniğin kullanımını gösterebilecek,
4. Teori ile farklı eğitim bağlamlarındaki uygulamayı ilişkilendirebilecek.

Dersin İçeriği

Bu dersin amacı öğrencileri dil öğrenimi ve öğretimi konularında teorik ve uygulama alanlarında bilgilendirmektir. Öğrenciler en son kullanılan metodları ve teknikleri öğrenerek sınıf içinde uygulamalara ve gözlemlere başlayacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanımı
2) Grammar-Translation Metodu
3) Direct Metodu
4) Audio-Lingual Metodu
5) Sessiz yol
6) Desuggestopedia
7) Toplum dil öğrenimi
8) Total fiziksel yanıt
9) Vize
10) İletişimsel dil öğretimi
11) İçerik temelli öğretim
12) Görev temelli dil öğretimi
13) Dil öğretiminin politik boyutları ve katılımcı yaklaşım
14) Strateji eğitimini öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve çoklu zeka

Kaynaklar

Ders Notları: Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Larsen-Freeman, D., Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford University Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 7 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 5 10 50
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 2 2 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 4 24
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 1 0 0
Ödevler 8 4 32
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı