MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT2004 Uygulamalı Dilbilim Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. RUKİYE ÖZLEM ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. DERİN ATAY
Dersin Amacı: Bu ders uygulamalı dilbilime giriş niteliğindedir. Öğrenciye anadil ve ikinci dil edinimi kuramlarını ve kuramların tarihsel gelişimleri ve çağımız öğrenme teorilerine olan etkilerini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Anadil ve ikinci dil edinim kuramlarını öğrenme ve karşılaştırabilme, öğrenci farklılıklarını tanıma ve gözlemleme, günümüz öğrenme kuramlarını sınıf ortamında analiz edebilme .

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giris
2) Anadil edinimi
3) İkinci dil edinimi
4) İkinci dil edinimi
5) İkinci dil edinimi – dilbilimsel acıdan
6) Öğrenen dil gelişimi
7) Öğrenci farklılıkları
8) Öğrenme stil ve stratejileri
9) Sınıf gozlemleri haftası
10) İletişim yetisi – ikinci dilde
11) İletişim yetisi –makale
12) Kültürlerarası iletişim
13) Makale inceleme
14) Öğrenci sunumları

Kaynaklar

Ders Notları: Brown , H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching. (5th ed.). New York: Longman. Deardoff, D. (ed.)(2009). The Sage Handbook of Intercultural Competence. California : Sage Publications Lightbown, P.M. & Spada, N. (2013). How Languages are Learned. Oxford: OUP Saville-Troike, M. (2012). Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: CUP. Soler, E.A. & Jorda, M.P. S. (2007) (eds.) Intercultural Language Use and Language Learning. Dordrecht: Springer.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 4 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 10 60
Sunum / Seminer 3 3 9
Proje 2 6 12
Ödevler 3 4 12
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Rapor Teslimi 4 8 32
Juri 0 0 0
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı