|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Fonetik alfabe ve konuşma anatomisi |
|
3) |
Konuşma seslerinin üretimi |
|
4) |
İngilizce ünsüzler ve IPA çözülümü |
|
5) |
İngilizce ünlüler ve IPA transkripsiyon |
|
6) |
Seslerin üretim biçimleri ve ağızdaki yerleri |
|
7) |
Sesler ve sesbirimcikleri(seslik kuralları) |
|
8) |
IPA pratiği ve arasınav hazırlığı |
|
9) |
Kelime vurgusu |
|
10) |
Cümle vurgusu |
|
11) |
Hece ve parçalarüstü özellikleri |
|
12) |
Bağlı konuşma-asimilasyon, yuvarlama, zayıf formlar |
|
13) |
Ulusal ve bölgesel aksanlar |
|
14) |
Diğer konular: İngilizce öğrenenlerin telaffuz sorunları
Öğrenci proje sunumları |
|
Ders Notları: |
Ashby, P. (1995). Speech sounds. London: Routledge.
Ladefoged, P. (1993). A course in phonetics (3rd ed.). Fort Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich.
Ladefoged, P. (2001). Vowels and consonants. Oxford: Blackwell.
Roach, P. (2007) (3rd ed.). English phonetics and phonology: a practical course. Cambridge University Press.
Other Resources:
Ashby, M and Maidment, J. (2005). Introducing phonetic science. Cambridge: Cambridge University Press.
Bayraktaroglu, S. (2008). Orthographic Interference and the Teaching of British Pronunciation to Turkish Learners. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (2).
Clark, J. and Yallop, C. (1995). An introduction to phonetics and phonology. Second edition. Oxford: Blackwell. ISBN: 0631194525
Davenport & Hannahs. (2005) (2nd ed).. Introducing Phonetics & Phonology. Hodder Arnold.
Ladefoged, P. (2001). A course in phonetics. Harcourt Brace Jovanovich, Inc. 4th edition (or any earlier edition).
Ladefoged, P. and Maddieson, I. (1996). The sounds of the world's languages. Oxford: Blackwell.
Laver, J. (1994). Principles of phonetics. Cambridge: Cambridge University Press.
Nolan, F. et al., (1999). Handbook of the International Phonetic Association. Cambridge: Cambridge University Press.
O'Connor, J.D. (1973). Phonetics. Harmondsworth: Penguin.
Roach, P. (2001). Phonetics. Oxford: Oxford University Press.
Online tutorial at Animation Sounds of Library is an excellent resource. You need to practice a lot. http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/english/frameset.html
American English Varieties http://www.pbs.org/speak/seatosea/americanvarieties/ and online quiz, http://www.pbs.org/speak/seatosea/americanvarieties/map/map.html
|
Diğer Kaynaklar: |
Ashby, P. (1995). Speech sounds. London: Routledge.
Ladefoged, P. (1993). A course in phonetics (3rd ed.). Fort Worth, TX: Harcourt Brace Jovanovich.
Ladefoged, P. (2001). Vowels and consonants. Oxford: Blackwell.
Roach, P. (2007) (3rd ed.). English phonetics and phonology: a practical course. Cambridge University Press.
Other Resources:
Ashby, M and Maidment, J. (2005). Introducing phonetic science. Cambridge: Cambridge University Press.
Bayraktaroglu, S. (2008). Orthographic Interference and the Teaching of British Pronunciation to Turkish Learners. Journal of Language and Linguistic Studies, 4 (2).
Clark, J. and Yallop, C. (1995). An introduction to phonetics and phonology. Second edition. Oxford: Blackwell. ISBN: 0631194525
Davenport & Hannahs. (2005) (2nd ed).. Introducing Phonetics & Phonology. Hodder Arnold.
Ladefoged, P. (2001). A course in phonetics. Harcourt Brace Jovanovich, Inc. 4th edition (or any earlier edition).
Ladefoged, P. and Maddieson, I. (1996). The sounds of the world's languages. Oxford: Blackwell.
Laver, J. (1994). Principles of phonetics. Cambridge: Cambridge University Press.
Nolan, F. et al., (1999). Handbook of the International Phonetic Association. Cambridge: Cambridge University Press.
O'Connor, J.D. (1973). Phonetics. Harmondsworth: Penguin.
Roach, P. (2001). Phonetics. Oxford: Oxford University Press.
Online tutorial at Animation Sounds of Library is an excellent resource. You need to practice a lot. http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/english/frameset.html
American English Varieties http://www.pbs.org/speak/seatosea/americanvarieties/ and online quiz, http://www.pbs.org/speak/seatosea/americanvarieties/map/map.html
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak. |
|
1) |
1 İngilizceyi iyi konuşur ve İngiliz Dilinin eğitimiyle ve pedagojik formasyonuyla ilgili kavramları etkili kulanır.
2 Yabancı dil eğitimiyle ilgili öğretim programlarını, yaklaşımlarını , yöntemlerini ve ölçme değerlendirme bilgisini kullanır.
3 Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji yöntem ve tekniklerini uygular.
4 Öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda konuyla ilgili uygun materyal geliştirir.
5 Teknolojiyi yabancı dil eğitimi uygulamalarında entegre eder. |
|
2) |
2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır. |
|
3) |
3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular. |
|
4) |
4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir. |
|
5) |
5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir. |
|
6) |
6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır. |
|
7) |
7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar. |
|
8) |
8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder. |
|
9) |
9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
|
10) |
10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular. |
|
11) |
11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir. |
|
12) |
12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. |
|
13) |
13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. |
|
14) |
14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. |
|
15) |
15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. |
|
16) |
16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır. |
|