ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT1001 Bağlamsal Dilbilgisi Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Dersin Amacı: 1. Sözlü ve yazılı formlardaki İngilizce cümle yapılarını tanır ve çok kolaylıkla ve güvenle kullanır
2. Dilbilgisi için düzenleme ilkelerini bilir
3. Herhangi bir yazılı metin düzenleyebilir. Bu dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini tanımayı içerir.
4. Farklı cümle yapılarını kullanır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini bilmek ve kullanmak.
2. Sözlü ve yazılı formlarda ileri yapıları güvenle kullanmak
3. Açık ve mantıklı bir şekilde bilgiyi düzenler
4. Dil bilinci ile ilgili bazı temel okumaları tartışır

Dersin İçeriği

Bu ders İngilizce hakkında öğrencilerin bilgisini geliştirmeye odaklanır, ve dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler zaten İngilizce dil temel kalıpları ve yapıları aşinadırlar, ama yine de bazı yapıları tanıma ve üretiminde zorluk çektikleri için bu ders bu alanlara odaklanır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş Cümleler
2) Basit, karmaşık, bileşik ve bileşik-karmaşık cümleler
3) Yarım cümleler, İsim Tümceleri; Devrik ve soru yapıları
4) Clauses (finite & non-finite)
5) Ortaçlar
6) Appositives ; Abstract noun phrases; revision
7) Cümle yazma
8) Kelime seçimi
9) Kelime türetme
10) Dilbilgisi hatalarını düzeltme
11) Dilbilgisi hatalarını düzeltme
12) ESL hatalarını düzeltme yöntemleri
13) Mekanik hataların düzeltilmesi
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook
Diğer Kaynaklar: Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 10 60
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 4 4 16
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı