ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT1001 | Bağlamsal Dilbilgisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT |
Dersin Amacı: | 1. Sözlü ve yazılı formlardaki İngilizce cümle yapılarını tanır ve çok kolaylıkla ve güvenle kullanır 2. Dilbilgisi için düzenleme ilkelerini bilir 3. Herhangi bir yazılı metin düzenleyebilir. Bu dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini tanımayı içerir. 4. Farklı cümle yapılarını kullanır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini bilmek ve kullanmak. 2. Sözlü ve yazılı formlarda ileri yapıları güvenle kullanmak 3. Açık ve mantıklı bir şekilde bilgiyi düzenler 4. Dil bilinci ile ilgili bazı temel okumaları tartışır |
Bu ders İngilizce hakkında öğrencilerin bilgisini geliştirmeye odaklanır, ve dilbilgisi, noktalama ve mekanik için düzenleme ilkelerini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler zaten İngilizce dil temel kalıpları ve yapıları aşinadırlar, ama yine de bazı yapıları tanıma ve üretiminde zorluk çektikleri için bu ders bu alanlara odaklanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş Cümleler | ||
2) | Basit, karmaşık, bileşik ve bileşik-karmaşık cümleler | ||
3) | Yarım cümleler, İsim Tümceleri; Devrik ve soru yapıları | ||
4) | Clauses (finite & non-finite) | ||
5) | Ortaçlar | ||
6) | Appositives ; Abstract noun phrases; revision | ||
7) | Cümle yazma | ||
8) | Kelime seçimi | ||
9) | Kelime türetme | ||
10) | Dilbilgisi hatalarını düzeltme | ||
11) | Dilbilgisi hatalarını düzeltme | ||
12) | ESL hatalarını düzeltme yöntemleri | ||
13) | Mekanik hataların düzeltilmesi | ||
14) | Tekrar |
Ders Notları: | Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook |
Diğer Kaynaklar: | Hacker, D. (1994). The Bedford Handbook for Writers. Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press. Eschholz, P., et.al. (1997). Language Awareness: Essays for college writers. New York: St. Martin’s Press. Preapred grammar handbook |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 20 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 10 | 60 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |