EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECF4444 | Makrofinans | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ASLI YÜKSEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersin Amacı: | Ders makro finans konularında teorik bir çerçeve sunarak piyasa hareketlerinin analiz edilmesine olanak sağlamaktadır. Her piyasanın kendine özgü dinamşikleri olduğunun kabulünden hareketler finansal sistem dört piyasaya ayrılmaktadır. Bunlar: para, bono, hisse senedi ve yabancı para piyasalarıdır. Yerel piyasalar Fisher denklemi, faiz oranları ve vade yapısı, ve CAPM ile bir birine bağlı durumdadır. Uluslararası piyasalar da bir çok parite ile birbirlerine bağlanmaktadırlar. Ekonomik göstergeler varlıkların (getirilerin) anlamlandırılmasında ve tahminin edilmesinde bir mantıksal çerçeve sunmaktadır. Son zamanlar davranışssal finan üzerine yapılan çalımalarda fiyatlama sürecine ışık tutmaktadır. Bu ders çerçevesinde teorik konuların yanında bir çok ampirik konu ve gözlem ile günlük konular tartışılarak ekonomik ve finansal konuların daha anlamlı hale gelmesi sağlanacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel ekonomik ve finansal kavramların anlaşılması 2.Değerleme, öngörme ve tahmin kavramlarının anlaşılması 3.Finansal ve ekonomik modellerin anlaşılması 4.Finansal ve ekonomic konularda kullanılan yazılımsal programların öğrenilmesi, R ve Python |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ekonomi ve Finanstaki temek kavramlara giriş | ||
2) | Piyasa dinamikleri | ||
3) | R ile Finansal Modellemeye Giriş | ||
4) | Bloombergde veri araştırması ve R ile Analiz | ||
5) | Hisse Senedi Piyasasında Değerleme, Hisse Senedi getirilerin tahmin edilmesi ve Piyasa Anamileri. | ||
6) | Risk Primi ve Oynaklık, Ülke Riskinin Ölçülmesi, Finansal Piyasalarda Oynaklık, Hisse Senedi Piyasa Karmaşıklıkları ve Çözümleri, Oynaklık Modelleri ve Risk Primi. | ||
7) | Risk Primi ve Oynaklık, Ülke Riskinin Ölçülmesi, Finansal Piyasalarda Oynaklık, Hisse Senedi Piyasa Karmaşıklıkları ve Çözümleri, Oynaklık Modelleri ve Risk Primi. | ||
8) | Haberlerin finansal modellere etkisi | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Davranışsal Finans | ||
11) | Davranışsal Finans | ||
12) | Nöroekonomi ve nörofinans | ||
13) | Nöroekonomi ve nörofinans | ||
14) | Finansal Piyasalarda Yüksek Frekanslı veriler ve R |
Ders Notları: | 1)Alexander. Carol. Market Models: A Guide to Financial Data Analysis. New York: John Wiley, 2003. 2.John, Hull, Options, Futures, and Other Derivatives, Pearson 3. Behavioral Finance: Understanding the Social, Cognitive, and Economic Debates, 2013 4. R Programming and Its Applications in Financial Mathematics, Shuichi Ohsaki, Jori Ruppert-Felsot, Daisuke Yoshikawa, 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 30 | 2 | 60 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 4 |
2) | Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. | 4 |
3) | İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. | 4 |
4) | Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. | 3 |
5) | Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. | 4 |
6) | Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. | 5 |
7) | Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. | 4 |
8) | İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. | 5 |
9) | Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. | 5 |
10) | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | 4 |