ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6116 Tasarım Kültürü Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Dersin Amacı: Bu ders tasarım disiplinine ancak cogunlukla hareketli grafik, deneyim tasarımı, kentsel tasarım, yeni medya, moda, tipografi, vb ile ilgili olarak grafik tasarıma odaklanır Bireysel tasarımcıların üstün çalışmalarınin yanisira firmalar, sanatçılar ve tasarım eleştirmenleri ve tarihçilerin son metinlerinden bir seckiyi sunar. Gelecek nesilleri etkileyen kabul gormus figurleri fiziksel, minimal, yerel, markalı, sosyal ve anlatı gibi kavramlar altında vurgular.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kendi fikirlerini onlara sunulan gorsel ve yazili malzeme ve tartismalar ile tasarimin dunu ve bugunune dair kendi arastirmalari uzerine kurmak
2) Tasarımın geleceğine dair projeksiyonlarda bulunmak.

Dersin İçeriği

tasarım - fiziksel
tasarım-dijital
tasarım - minimal
tasarım - Yerel
tasarım - Küresel
tasarım - alanı
tasarım - markalı
tasarım - sosyal
tasarım - anlatı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giris
2) tasarim_dijital okuma
3) tasarim - minimal okuma
4) tasarim-fiziksel okuma
5) tasarim - yerel okuma
6) tasarim - kuresel okuma
7) tasarim - mekan okuma
8) tasarim - markali okuma
9) asarim sosyal I okuma
10) tasarim - sosyal II okuma
11) tasarim - anlati I okuma
12) tasarim - anlati II okuma
13) sunumlar sunum hazirlik
14) genel degerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları: Malcolm Barnard, Art, Design and Visual Culture (Ny: St. Martins Press, 1998) ___. Graphic Design As Communication. Londra: Routledge. 2005. ISBN:0415278139 Ellen Lupton: Design, Writing, Research (Phaidon Press, 1999) ---. Design Culture Now (Princeton Architectural Press, 2000) Maud Lavin, Clean New World: Culture, Politics and Graphic Design (The MIT Press, 2001)
Diğer Kaynaklar: Michael Beirut et al., eds., Looking Closer 1-3-4 (Allworth Press, 1994-1999-2002) Roland Barthes, Mythologies (Farrar, Straus and Giroux, 1972) Simon Garfield, Just My Type: A Book About Fonts (Profile Books, 2010) Steven Heller and Philip Meggs, Texts on Type (Allworth Press, 1994-1999-2002) Guy Julier, The Culture of Design (Sage Publications, 2nd Edition, 2008) Jessica Helfand, Screen: Essays on Graphic Design, New Media, and Visual Culture (Princeton Architectural Press, 2001) Who gets to call it art? Art House Films How art made the world, BBC Chevolution William Kentridge: Anything is Possible, PBS Art:21, PBS http://www.edwardtufte.com http://www.pbs.org/howartmadetheworld/ http://www.susanblackmore.co.uk/Research/memes.htm

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 40
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 12 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 3 42
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 14 3 42
Proje 0 0 0
Ödevler 12 3 36
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı