ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMR6116 | Tasarım Kültürü | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Dersin Amacı: | Bu ders tasarım disiplinine ancak cogunlukla hareketli grafik, deneyim tasarımı, kentsel tasarım, yeni medya, moda, tipografi, vb ile ilgili olarak grafik tasarıma odaklanır Bireysel tasarımcıların üstün çalışmalarınin yanisira firmalar, sanatçılar ve tasarım eleştirmenleri ve tarihçilerin son metinlerinden bir seckiyi sunar. Gelecek nesilleri etkileyen kabul gormus figurleri fiziksel, minimal, yerel, markalı, sosyal ve anlatı gibi kavramlar altında vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kendi fikirlerini onlara sunulan gorsel ve yazili malzeme ve tartismalar ile tasarimin dunu ve bugunune dair kendi arastirmalari uzerine kurmak 2) Tasarımın geleceğine dair projeksiyonlarda bulunmak. |
tasarım - fiziksel tasarım-dijital tasarım - minimal tasarım - Yerel tasarım - Küresel tasarım - alanı tasarım - markalı tasarım - sosyal tasarım - anlatı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giris | ||
2) | tasarim_dijital | okuma | |
3) | tasarim - minimal | okuma | |
4) | tasarim-fiziksel | okuma | |
5) | tasarim - yerel | okuma | |
6) | tasarim - kuresel | okuma | |
7) | tasarim - mekan | okuma | |
8) | tasarim - markali | okuma | |
9) | asarim sosyal I | okuma | |
10) | tasarim - sosyal II | okuma | |
11) | tasarim - anlati I | okuma | |
12) | tasarim - anlati II | okuma | |
13) | sunumlar | sunum hazirlik | |
14) | genel degerlendirme |
Ders Notları: | Malcolm Barnard, Art, Design and Visual Culture (Ny: St. Martins Press, 1998) ___. Graphic Design As Communication. Londra: Routledge. 2005. ISBN:0415278139 Ellen Lupton: Design, Writing, Research (Phaidon Press, 1999) ---. Design Culture Now (Princeton Architectural Press, 2000) Maud Lavin, Clean New World: Culture, Politics and Graphic Design (The MIT Press, 2001) |
Diğer Kaynaklar: | Michael Beirut et al., eds., Looking Closer 1-3-4 (Allworth Press, 1994-1999-2002) Roland Barthes, Mythologies (Farrar, Straus and Giroux, 1972) Simon Garfield, Just My Type: A Book About Fonts (Profile Books, 2010) Steven Heller and Philip Meggs, Texts on Type (Allworth Press, 1994-1999-2002) Guy Julier, The Culture of Design (Sage Publications, 2nd Edition, 2008) Jessica Helfand, Screen: Essays on Graphic Design, New Media, and Visual Culture (Princeton Architectural Press, 2001) Who gets to call it art? Art House Films How art made the world, BBC Chevolution William Kentridge: Anything is Possible, PBS Art:21, PBS http://www.edwardtufte.com http://www.pbs.org/howartmadetheworld/ http://www.susanblackmore.co.uk/Research/memes.htm |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 40 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 12 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 36 |
Sunum / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |