ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMR6104 Tarih ve Sosyal Araştırmalar II Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR
Dersin Amacı: Entelektüeller, akademisyenler, öğrenciler ve hocalar olarak sürekli bilgi üretmekte veya bilgi üretimine katkıda bulunmaktayız. Bu bitmek tükenmek bilmeyen üretim esnasında “yaptığımızı nasıl yapıyoruz?” sorusu özellikle medya ve kültürel çalışmalar alanında görmezden gelinen ve korkulan bir soru olarak karşımıza çıkar. Bu derste “bilgiyi nasıl yaratıyoruz?” gibi genel bir soruya cevap aranacağı gibi, öğrencilerin araştırma projelerinde bilgiye hangi yöntemlerle ulaşabilecekleri tartışılacaktır. Sosyal ve kültürel çalışmalar alanlarında uygulanan niteliksel yöntemler hem kuramsal, hem de ampirik düzeyde incelenecektir. Bu dersin amacı öğrencinin medya ve kültürel çalışmalar alanında çeşitli araştırma yöntemlerine aşina olmasını sağlamak ve bu yöntemleri doğru zamanlarda ve yerlerde uygulamaya karar vermesi için öğrenciye yardımcı olmaktır. Dersin okumaları ve seminerlerde yapılan tartışmalar öğrencilere kendi araştırma projelerine metodoloji geliştirebilme yönünde yol gösterecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi bitiren öğrenciler:
- medya ve kültürel çalışmalar üzerine yazılmış makalelerin metodolojik düzenlenişini izleyebilecek
- ne tür bilgiye ulaşmak istediğimizle alakalı olarak seçeceğimiz metodolojilerin teori ile doğrudan ilişkisini görebilecek ve tartışabilecek
- bu çalışmalarda niye bazı yöntemlerin tercih edildiğini anlayabilecek
- her metodolojinin bağlam içinde zayıf ve güçlü taraflarını tartışabilecek
- kendi araştırmalarında kullanmak üzere belli başlı metodolojileri seçecek, eklemleyecek ve uygulayacak
- araştırma yaparken etik problemler üzerine hassasiyet geliştirme, düşünme ve karar verme yetisine sahip olacaklardır.

Dersin İçeriği

Bu ders seminer formatında yapılacaktır. Dönem boyunca pek çok araştırma yöntemini kuramsal temeline ve pratik sonuçlarına bakarak inceleyeceğiz. Bu derste söylem ve içerik analizinden, otobiyografik yöntemlere, mekan analizinden, etnografya, katılımcı gözlemci araştırmalara, sözlü tarih ve arşiv çalışmalarından izleyici çalışmalarına kadar medya, iletişim ve kültürel çalışmalar alanında uygulanan yöntemler irdelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş.
2) What is methodology and method? How do we know what we know? Mills, C. Wright (1961) “On intellectual Craftsmanship.” In The Sociological Imagination. New York: Grove Press, pp. 195-226. Richardson, Laurel and Adams St Pierre, Elizabeth (2005) “Writing: a Method of Inquiry.” In The Sage Handbook of Qualitative Research (Third Edition), N. K. Denzin and Y. S. Lincoln (eds). Thousand Oaks: Sage, pp. 959-978. Stoller, Paul (1997) “The Scholar’s Body.” In Sensuous Scholarship. Philadelphia: University of Pennsylvania Press, pp. ix-xviii.
3) The Case of Content Analysis Kuhn, Thomas (1962) Chapters 1-4. In The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: The University of Chicago Press, pp. 1-42. Winston, Brian (1990) “On Counting Wrong Things.” In The Media Reader, M. Alvarado and J.O. Thompson (eds). London: British Film Institute, pp. 50-64. Deacon, David (2008) “Why Counting Counts.” In Research Methods for Cultural Studies, M. Pickering (ed.) Edinburgh: Edinburgh University Press, pp. 89-104. Danner, Lauren and Lash, Susan (1999) “Radical Feminist and Bickering Women: Backlash in U.S. Media Coverage of the United Nations Fourth World Congress on Women.” Critical Studies in Mass Communication, vol. 16(1), pp. 63-84.
4) Autobiographical Studies Stacey, Jackie (1997) “Heroes.” In Teratologies: A Cultural Study of Cancer. London: Routledge, pp. 1-29. Duruz, Jean (2010) “Floating food: Eating ‘Asia’ in kitchens of the diaspora.” Emotion, Space and Society, vol. 3, pp. 45-49.
5) Locating place, body and activity: Studies on Space Grossberg, Lawrence (1996) “The Space of culture the power of space.” In The Post-Colonial Question: Common Skies, Divided Horizons, I. Chambers and L. Curti (eds). London: Routledge, pp. 169-188. De Certeau, Michel (1993) “Walking in the City.” In The Practice of Everyday Life, S. Rendall (trans.) Berkeley: University of California Press, pp. 91-110. Allor, Marty (1997) “Locating Cultural Activity: ‘The Main’ as Chronotope and Heterotopia.” Topia: A Canadian Journal of Cultural Studies, Vol. 1, pp. 42-54. Duruz, Jean (2005) “Eating at the borders: culinary journeys.” Environment and Planning D: Society and Space, vol 23, pp. 51-69.
6) Studying Audience: Reception and more Jensen, Klaus Bruhn (1990) “Television Futures: A Social Action Methodology for Studying Interpretive Communities.” Critical Studies in Mass Communication, vol. 7(2), pp. 129-146. Sender, Katherine (1999) “Selling Sexual Subjectivities: Audience Respond to Gay Window Advertising.” Critical Studies in Mass Communication, vol. 16, pp. 172-196.
7) Ethnography, Participant Observation, and In-depth Interviews Geertz, Clifford (1973) “Thick Description: Towards an Interpretive Theory and Culture.” In The Interpretation of Cultures: Selected Essays by Clifford Geertz. London: Basic Books, pp. 3-30. Fortier, Anne Marie (1996) “Troubles in the Field: the use of personal experiences as sources of knowledge.” Critique of Anthropology, vol. 16(3), pp. 303-323. Neyzi, Leyla (2008) “Remembering Smyrna/Izmir: Shared History, Shared Trauma.” History and Memory, vol. 20(2), pp. 106-127. Robins, Kevin and Aksoy, Asu (2001) “From spaces of identity to mental spaces: Lessons from Turkish-Cypriot cultural experience in Britain.” Journal of Ethnic and Migration Studies, vol. 27(4), pp. 685-711.
8) History and Historiography: Archives and Oral History Best, Steven (1995) “History as Critical Theory.” In The Politics of Historical Vision: Marx, Foucault, Habermas. New York: Guilford Press, pp. 208-268. Ergin, Murat (2008) “Biometrics and anthropometrics: the twins of Turkish modernity.” Patterns of Prejudice, vol. 42(3), pp. 281-304. Neyzi, Leyla (2002) “Remembering to Forget: Sabbateanism, National Identity, and Subjectivity in Turkey.” Comparative Studies in Society and History, vol. 44(1), 137-158.
9) Everyday Lives and Artifacts Berger, Peter and Luckmann, Thomas (1966) “The Foundation of Knowledge in Everyday Life.” In The Social Construction of Reality: A Treatise in the Sociology of Knowledge. New York: Anchor Books, pp. 19-46. Nelson, Murry and Steinberg, Shirley (1997) “Dealing from the Bottom of the Deck: The Business of Trading Cards, Past to Present.” In Kinder Culture: The Corporate Construction of Childhood, S. Steinberg and J. L. Kincheloe (eds). Boulder: Westview Press, pp. 181-205. Duruz, Jean (2001) “Home Cooking, Nostalgia, and the Purchase of Tradition.” Traditional Dwellings and Settlements Review, vol. 12 (2), pp. 21-32.
10) Media Texts: Articulation and Representation Slack, Jennifer Daryl (1996) “The theory and method of articulation in cultural studies.” In Stuart Hall: Critical Dialogues in Cultural Studies, D. Morley and K. Chen (eds). London: Routledge, pp. 112-127. Hollows, Joanna and Jones, Steve (2010) “‘At least he’s doing something’: Moral entrepreneurship and individual responsibility in Jamie’s Ministry of Food.” European Journal of Cultural Studies, vol. 13(3), pp. 307-322. Pekerman, Serazer (2010) “‘Framed Patterns of Infinity’: Takva, a Mortal Individual’s Fight for Becoming‐Imperceptible.” Third Text, vol. 24(1), pp. 83-90.
11) From Semiotics to Visual Studies Lalvani, Suren (1996) “Photography and the Deviant Body.” In Photography, Vision, and Production of Modern Bodies. Albany: State University of New York Press, pp. 87-137. Barthes, Roland (1977) “The Rhetoric of the Image.” In Image-Music-Text, S. Heath (trans.) Glasgow: William and Collins and Sons, pp. 32-51. Bal, Mieke (1996) “Reading Art?” In Generations and Geographies in the Visual Arts: Feminist Readings, G. Pollock (ed). London: Routledge, pp. 25-41.
12) Power and Knowledge: Discourse Foucault, Michel (1981) “The Order of Discourse.” In Untying the Text: A Post-Structuralist Reader, R. Young (ed.) London: Routledge, pp. 48-78. Adams, Mary Louise (1997) “’Why Can’t I Be Normal?’ Sex Advise for Teens.” In The Trouble with Normal: Postwar Youth and the Making of Heterosexuality. Toronto: University of Toronto Press, pp. 83-106. Alemdaroğlu, Ayça (2005) “Politics of the Body and Eugenic Discourse in Early Republican Turkey.” Body and Space, vol. 11(3), pp. 61-76.
13) The Politics of Cultural Research: Ethical Issues and Debates. Christians, Clifford G. (2005) “Ethics and Politics in Qualitative Research.” In The Sage Handbook of Qualitative Research (Third Edition), N. K. Denzin and Y. S. Lincoln (eds). Thousand Oaks: Sage, pp. 139-164. Slack, Jennifer Darly and Whitt, Laurie Anne (1992) “Ethics and Cultural Studies.” In Cultural Studies, L. Grossberg, C. Nelson and P. Treichler (eds). New York: Routledge, pp. 572-592.
14) Overall discussion of the topics and choosing, articulating, applying multiple methodologies. Readings to be announced

Kaynaklar

Ders Notları: Course package: Readings from a variety of sources.
Diğer Kaynaklar: - White, Mimi and Schwoch, James (2006) Question of Method in Cultural Studies. Malden, MA: Blackwell. - Pickering, Michael (2008) Research Methods for Cultural Studies. Edinburgh: Edinburgh University Press. - Seale, Clive (2012) Researching Society and Culture (3rd Edition). Thousand Oaks: Sage. - Denzin, Norman K. and Lincoln, Yvonna S. (2005) The Sage Handbook of Qualitative Research (Third Edition). Thousand Oaks: Sage.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması 1 % 10
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 30
Sunum % 0
Projeler 1 % 50
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 65 65
Ödevler 3 5 15
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı