|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.1 (pp.1-12) |
2) |
Toplumda Gençlik |
Dhillon, N. &Yousef,T. (Eds.) (2009). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East. Washington, DC: Brookings Institution Press.Ch. 1 (pp. 11-38)
Neyzi, L. (2001). Object of subject? The paradox of “youth” in Turkey. Intl Journal of Middle East Studies, 33(3) 411-432
|
3) |
Eğitim |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.2 (pp.13-33)
UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 2 (pp. 25-40)
Tansel & Gungor (2003) “Brain-drain from Turkey: survey evidence from student non-return”. Career Development International, 8(2),52-69
|
4) |
Okul yaşamında iş yaşamına geçiş |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.3 (pp.34-52)
UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 4 (pp. 53-74)
Ecevit et al. (2003) Professional women in computer programming occupations: The case of Turkey. Career Development International, 8(2), pp. 78-87
|
5) |
Domestik Dönüşüm |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.4 (pp.53-70)
Salehi-Isfahani & Egel (2009). Beyond Statism: Toward a new social contract for Iranian youth. In N. Dhillon & T. Yousef. (Eds.). Generation in waiting: Youth inclusion in the Middle East, pp. 39-66.Washington, DC: Brookings Institution Press.
|
6) |
Gençlik ve Sağlık |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.6 (pp. 87-103).
UNDP (2008). Youth in Turkey: Turkey 2008 Human Development Report. Ankara: United Nations Development Programme in Turkey. Ch. 3 (pp. 43-51).
|
7) |
Ara Sınav |
All readings, lecture notes, powerpoints, handouts from weeks 1-6 |
8) |
Gençlerin yaşam stilleri |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.5 (pp. 71-86). |
9) |
Gençlik ve Suç |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.7 (pp. 104-120). |
10) |
Topluma katılım |
Furlong, A., & Cartmel, F. (2006). Young people and social change: New perspectives. Buckingham, UK: Open University Press. Ch.8 (pp. 121-137). |
11) |
Altkültürler |
Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.1-4 (pp. 1-72). |
12) |
Altkültürler |
Hebdige, Dick (1979). Subculture: Meaning of style. Florence, KY, USA: Routledge. Ch.5-conclusion (pp. 73-140). |
13) |
Proje Sunumları (10 dakika) |
Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
14) |
Proje Sunumları (10 dakika) |
Gençlik kültürü üzerine sunum hazırlama |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|