|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel Akdeniz coğrafyası: şehirleri rotalar, etnik gruplar, vs. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
2) |
Geç Ortaçağ ve Yeniçağ’da Akdeniz şehirleri: transformasyon ve transfigürasyon. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
3) |
Akdeniz havzasındaki belli başlı sosyal gruplar. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
4) |
kentsel profillerdeki siyasi ve ekonomik çarpışmaların temeli olarak din. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
5) |
Kriminal kentsel sosyal gruplar ve görüngüler. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
6) |
suç ve ceza |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
7) |
kentsel toplumlarda normlar ve normdan sapmalar.
|
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
8) |
:İspanyol engizisyonu ve sosyal değerler üzerindeki yansımaları. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
9) |
Ara sınav |
Konu tekrarı ve ara sınav |
10) |
yozlaşma ve bozulma: pikaresk toplum. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
11) |
:Sevilla-Cezayir-İstanbul: Yeniçağ’ın Babil kuleleri. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
12) |
Yozlaşmış bir deniz: korsanlar ve deniz eşkiyaları. Karada ve denizde tehlike. |
Derse gelmeden önce size önceden verilen o hafta ile ilgili okumaları yapınız |
13) |
Kentte fakirleştirme. Sınıf içi sunum (10 dakika) |
Proje teslimi |
14) |
kentsel felaketler: salgın hastalıklar ve açlık. Sınıf içi sunum (10 dakika) |
Proje teslimi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|