BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP6888-3 | Doktora Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön Koşullar: |
|
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELÇUK BAKTIR |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin araştırma projesinde elde ettikleri bulguların bilimsel makalelerde yayınlanması amaçlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Doktora tezi için bilimsel araştırma yapılacak problemi tanımlamak 2. Araştırma konusunda literatürde mevcut olan çözümleri bulmak 3. Araştırma konusundaki mevcut çözümleri kıyaslamak 4. Araştırma problemini inceleyerek katkı yapılabilecek alanların tespiti 5. Güçlü, bağımsız ve etik sorumluluklarının bilincinde araştırma yapmak |
Doktora tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı özgün bir çalışmadır. Tez çalışması belirli bir araştırma konusuna yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
2) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
3) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
4) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
5) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
6) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
7) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
8) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
9) | Araştırma problemi için kapsamlı bir çözüm yönteminin tasarlanması ve yapılması | ||
10) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
11) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
12) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
13) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
14) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
15) | Bulguların akademik dergide yayınlanması | ||
16) | Bulguların akademik dergide yayınlanması |
Ders Notları: | Books and papers related to the research topic |
Diğer Kaynaklar: | Reference books related to the research topic |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 16 | % 100 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 16 | 47 | 752 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 752 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak | 5 |
2) | Çok disiplinli ve disiplin-içi takımlarda etkin işbirliği yapabilmek. | 5 |
3) | İlgili akademik alanda bağımsız araştırma yürütebilmek için bilgisayar mühendisliği ve bilimi alanlarında teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 4 |
4) | İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. | 5 |
5) | Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak | 4 |
6) | Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak | 4 |
7) | Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışma yeteneği kazanmak | 4 |
8) | Bilimsel bilgiye ulaşmak | 4 |
9) | Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak | 4 |
10) | Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek | 4 |
11) | İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak. | 4 |
12) | Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek | 4 |