ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5114 Oyun Temelli Öğrenme Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Prof. Dr. ALEV ÖNDER
Dersin Amacı: Ogrenme teorileri arasinda oyun temelli ogrenmenin yerini tartisma, egitsel oyunlarla ogrenme uzerine farkli teorileri, modelleri ve konulari tartisma, egitsel oyun tasarimlarini inceleme ve hedef ogrenci kitlesine, ogretim yontem ve tekniklerine, dersin amaclarina ve ders icerigine gore egitsel oyun ve ders tasarlama.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyunu ve egitsel oyunlari tanımlayabilme.
2. Var olan egitsel oyunlari ogrenmede etkililigi ve uygunlugu acisindan analiz edebilme.
3. Oyun temelli ogrenme uzerine kritik bir bakis acisi olusturabilme.
4. Oyun temelli ogrenme uzerine yapilan arastirmalari analiz edebilme ve yeni arastirma konulari belirleyebilme.
5. Farkli ogrenme teorileri ve yontemleriyle oyun temelli ogrenmeyi iliskilendirebilme.
6. Egitsel oyunlarin tasarimiyla ilgili onemli konulari, kisileri, kavramlari ve prensipleri aciklayabilme.
7. Farkli egitsel oyun tasarim modellerini elestirel bir bicimde inceleyebilme.
8. Egitsel oyun tasarim modellerine dayanarak etkili bir egitsel oyun tasarlayabilme.
9. Tasarladigi egitsel oyunun kurallarini, ozelliklerini, hangi hedef kitleyle, hangi derste, nasil kullanilacagini yazabilme.
10. Egitim ortamlarinda tasarlanan oyunun etkililigini ve uygunlugunu analiz edebilme.

Dersin İçeriği

Oyunlar, eğitsel oyunlar, oyun temelli öğrenme ve öğretim, oyun tasarımı, eğitsel oyun tasarımı ve elementleri, eğitsel oyunlarda ölçme ve değerlendirme, dökümanlaştırma, prototipleştirme, test etme, eğitsel oyunların geleceği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyunlar, egitsel oyunlar, simulasyonlar Oyunlari analiz etme
2) Oyunlarin egitim tarihindeki yeri Farkli egitsel oyunlari inceleme
3) Ogrenme teorileri ve oyun temelli ogrenme Ogrenme teorileri ile oyun temelli ogrenme arasinda iliskiler kurma
4) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
5) Oyun temelli ogretim Oyun temelli ogretim yontemini kullanarak ders plani hazirlama ve sunma
6) Oyun temelli ogretimle arastirma konulari ve sorunlari Oyun temelli ogretimle ilgili literaturdeki eksiklikleri bulma ve/ya sorunlara yonelik arastirma tasarimlari olusturma
7) Oyun tasarimi Farkli oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme
8) Egitsel oyun tasarimi Egitsel oyun tasarim modellerini inceleme ve analiz etme, kendine ozgu tasarim modelleri olusturma
9) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
10) Egitsel oyun tasarimi elementleri Egitsel oyun tasarim elementlerini inceleme
11) Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirme Egitsel oyunlarda olcme ve degerlendirmeden yararlanma
12) Documenting, prototyping and testing in the process of educational game design Egitsel oyun tasarimi surecinde dokumanlastirma, oyunu protoriplesirme ve oyunu test etme
13) Egitsel oyunlarin gelecegi Gelecekteki egitsel oyunlar hakkinda tartisma
14) Sunumlar Egitsel oyunlari sunma ve tartisma

Kaynaklar

Ders Notları: Prensky, M. (2001). Digital Game-Based Learning. McGraw Hill. URL: http://www.amazon.com/Digital-Game-Based-Learning-Marc-Prensky/dp/0071454004
Diğer Kaynaklar: Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A Book Lenses URL: http://www.amazon.com/Art-Game-Design-book-lenses/dp/0123694965 Ito, M. et al., (2009). Hanging Out, Messing Around, and Geeking Out URL: http://mitpress.mit.edu/catalog/item/default.asp?ttype=2&tid=11889 Salen, K. (2007). The Ecology of Games: Connecting Youth, Games, and Learning. MIT Press. Gee, J.P. (2007). What Video Games Have to Teach Us About Learning and Literacy: Revised and Updated Edition. Palgrave Macmillan.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 5 % 50
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 3 60 180
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 302

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı