ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EDT5102 Eğitimde Araştırma Yöntemleri Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ BAYKAL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. AYNUR GÜMÜŞ
Doç. Dr. BERNA GÜLOĞLU
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ
Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK ÇAĞLA GARİPAĞAOĞLU
Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersin Amacı: Bu ders daha çok eğitim araştırma yöntemlerine kavramsal bir giriş niteliği taşımaktadır. Nicel araştırma yöntemlerine genel bir giriş yapılacaktır. Konu başlıkları şunlardır: nicel araştırma türleri, bu türlerin altındaki farklı dizaynlar, iç ve dış araştırma geçerliliği, araştırma hipotezlerini kurma, örnekleme, ölçme, literatür taraması, araştırma planı hazırlama ve araştırma raporu yazma. Nitel araştırma yöntemleri altında ise nitel ile nicel yöntemlerin karşılaştırılması ve nitel araştırmalarda veri toplama ve veri analizi konuları işlenecektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler:
• Nicel araştırma türlerini sıralayabilecek ve ayrıştırabilecekler
• Araştırma dizaynını iç ve dış geçerlilik açısından güçlendirme ile ilgili konuları anlayabilecekler
• Eğitim alanında belli bir konuda literatür taraması yapabilecekler
• Nicel araştırmalarda kullanılan farklı örnekleme yöntemlerini ve örnekleme yanlılığı etrafındaki konuları anlayabilecekler
• Eğitim alanında kullanılan ölçme yöntem ve araç türlerinin psikometrik özelliklerini bilecekler
• Ölçme araçlarını bulabilecekler ve ilgili bilgi kaynaklarını kullanarak bunlar hakkında bilgi toplayabilecekler
• Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme becerilerini geliştirecekler
• Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlayabilecekler
• Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemlerini anlayabilecekler
• Nitel araştırmalarda veri analiz yöntemlerini anlayabilecekler
• Eğitimde araştırma planlama becerilerini geliştirecekler
• Eğitimde araştırma raporlama becerilerini geliştirecekler
• Eğitimde sağlam bir araştırma için sistematik ve disiplinli bir yaklaşımın öneminin farkına varacaklar
• Eğitim araştırmalarında etik konuları ve bunların önemini anlayacaklar

Dersin İçeriği

Nicel araştırma türleri; iç ve diş araştırma geçerliliği; araştırma hipotezi kurma; literatür taraması; örnekleme; ölçme; araştırma planı hazırlama; araştırma raporu yazma; nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri; nicel ile nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar; nitel araştırmalarda veri toplama; nitel araştırmalarda veri analizi; eğitim araştırmalarında etik prensipler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim araştırmalarına giriş Chapter 1: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
2) Nicel araştırma türleri Chapters 7 and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
3) Nicel araştırma türleri Chapters 7 and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
4) Nicel araştırma türleri Chapters 8 and 9: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
5) Araştırma geçerliliği Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
6) Araştırma geçerliliği Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
7) Araştırma geçerliliği Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
8) Araştırma sorusu geliştirme / Literatür taraması Chapters 2 and 3: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
9) Örneklem seçme Chapter 5: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
10) Ölçme araçları seçme Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
11) Ölçme araçları seçme Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
12) Araştırma planı hazırlama / Araştırma raporu yazma / Araştırma etiği Chapters 4 and 21: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson The Belmont Report
13) Nitel araştırma Qualitative Research Packet by the Instructor Ch. 14: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
14) Nitel araştırma Qualitative Research Packet by the Instructor Ch. 14: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.

Kaynaklar

Ders Notları: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson.
Diğer Kaynaklar: Cozby, P.C. (2007). Methods in behavioral research (9th ed.). Boston: McGraw Hill. Creswell, J.W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall. Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2000). How to design and evaluate research in education (4th ed.). Boston: McGraw Hill. McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2001). Research in education (5th ed.). New York: Addison Wesley Longman. Leedy, P.D., & Ormrod, J.E. (2001). Practical research: Planning and design (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall. Vierra, A., Pollock, J., & Golez, F. (1998). Reading educational research (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 40
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0
Juri 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı