ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GLA5163 | Avrasya Politikaları | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SEAN MICHAEL COX |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere, küresel bir ekonomi ve küçülen bir dünyanın olduğu bu çağda dünya nüfusunun yarısını barındıran asyanın AB ve ABD ile nasıl çatışacağını veya işbirliği yapacğını anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin amacı, güncel Asya politikalarında uluslararası ilişkileri ve iç politikayı öğrencilere daha iyi aktarmaktır. Özellikle Çin, Japonya, Güney Kore, Kuzey Kore ve Hindistan’a yoğunlaşılacaktır. Kritik önemdeki ekonomik, politk, sosyal, güvenlik ve kültürel konular karşılaştırmalı bir perspektiften tartışılacak ve analiz edilecektir. |
Bu derste, günümüz Asya’sına etki eden kimi temel konularla ilgili birbiriyle çatışan perspektifleri keşfedilecektir. Şu sorulara cevap aranacaktır: Asya’daki ve özellikle Çin’deki ekonomik mucize ne kadar sürdürülebilir? Asya’daki diğer ülkeler Çin’in artan etkisine ve zenginliğine nasıl tepki verecek? Asya’nın yeniden sahneye çıkışını sağlayan şey nedir? Asya’nın diğer yükselen gücü Hindistan bu yeni duruma nasıl etki edecek? Bölgesel ekonomik ve günvelik meselelerini çözmeye çalışan çeşitli kurumların etkileri neler? ABD, bölgede stratejik, politik ve ekonomik olarak nasıl hareket ediyor? ASEAN gibi bölgesel krumlar asya’nın yeni gücünü yansıtmak için nasıl reforme edilmeli? Asya ülkeleri pek çok konuya temas eden çeşitli çatışmalara ve krizlere nasıl cevap vermeli? Bu sorulara cevap verirken sadece okumalar değil, sınıf içi tartışamalar ve öğrencilerin bilgi ve deneyimlerinden de faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Asya'nın Yükselişi (I) | Okuma | |
3) | Rakipler veya Ortaklar (I) - Çin | Okuma | |
4) | Rakipler veya Ortaklar (II) - Hindistan | Okuma | |
5) | Rakipler veya Ortaklar (III) - Japonya | Okuma | |
6) | Rakipler veya Ortaklar (IV) - Kore | Okuma | |
7) | Ara sınav | ||
8) | Jeostrateji, Kültür, ve Milliyetçilik | Okuma | |
9) | Askeri Modernizasyon, Nükleer Enerji & Uzay Stratejisi | Okuma | |
10) | ABD Faktörü | Okuma | |
11) | Çevre ve Sağlık | Okuma | |
12) | Etnik Çatışmalar, İsyanlar ve İnsan Hakları | Okuma | |
13) | Özgürlük& Demokrasi | Okuma | |
14) | Değerlendirme | Okuma |
Ders Notları: | |
Diğer Kaynaklar: | Yun-han Chu, Larry Diamond, Andrew J. Nathan, and Doh Chull Shin, “Asia’s Challenged Democracies,” The Washington Quarterly 32:1 (January 2009), pp. 143-157 Katharine H S Moon, “Beyond Demonization: A New Strategy for Human Rights in North Korea,” Current History 107:710 (Sep 2008) pp. 263 – 268 Elizabeth C. Economy, “The Great Leap Backward: The Costs of China’s Environmental Crisis,” Foreign Affairs (September/October 2007), pp. 38-59 Richard M. Nixon, “Asia after Vietnam,” Foreign Affairs (October 1967), pp. 111-125 Matthew Carlson and Travis Nelson, “Anti-Americanism in Asia? Factors shaping international perceptions of American influence,” International relations of the Asia-Pacific 8:3 (2008), pp.303-324 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 13 | 48 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |