ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GLA5163 Avrasya Politikaları Güz 3 0 3 7
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEAN MICHAEL COX
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere, küresel bir ekonomi ve küçülen bir dünyanın olduğu bu çağda dünya nüfusunun yarısını barındıran asyanın AB ve ABD ile nasıl çatışacağını veya işbirliği yapacğını anlatmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin amacı, güncel Asya politikalarında uluslararası ilişkileri ve iç politikayı öğrencilere daha iyi aktarmaktır. Özellikle Çin, Japonya, Güney Kore, Kuzey Kore ve Hindistan’a yoğunlaşılacaktır. Kritik önemdeki ekonomik, politk, sosyal, güvenlik ve kültürel konular karşılaştırmalı bir perspektiften tartışılacak ve analiz edilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, günümüz Asya’sına etki eden kimi temel konularla ilgili birbiriyle çatışan perspektifleri keşfedilecektir. Şu sorulara cevap aranacaktır: Asya’daki ve özellikle Çin’deki ekonomik mucize ne kadar sürdürülebilir? Asya’daki diğer ülkeler Çin’in artan etkisine ve zenginliğine nasıl tepki verecek? Asya’nın yeniden sahneye çıkışını sağlayan şey nedir? Asya’nın diğer yükselen gücü Hindistan bu yeni duruma nasıl etki edecek? Bölgesel ekonomik ve günvelik meselelerini çözmeye çalışan çeşitli kurumların etkileri neler? ABD, bölgede stratejik, politik ve ekonomik olarak nasıl hareket ediyor? ASEAN gibi bölgesel krumlar asya’nın yeni gücünü yansıtmak için nasıl reforme edilmeli? Asya ülkeleri pek çok konuya temas eden çeşitli çatışmalara ve krizlere nasıl cevap vermeli? Bu sorulara cevap verirken sadece okumalar değil, sınıf içi tartışamalar ve öğrencilerin bilgi ve deneyimlerinden de faydalanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Asya'nın Yükselişi (I) Okuma
3) Rakipler veya Ortaklar (I) - Çin Okuma
4) Rakipler veya Ortaklar (II) - Hindistan Okuma
5) Rakipler veya Ortaklar (III) - Japonya Okuma
6) Rakipler veya Ortaklar (IV) - Kore Okuma
7) Ara sınav
8) Jeostrateji, Kültür, ve Milliyetçilik Okuma
9) Askeri Modernizasyon, Nükleer Enerji & Uzay Stratejisi Okuma
10) ABD Faktörü Okuma
11) Çevre ve Sağlık Okuma
12) Etnik Çatışmalar, İsyanlar ve İnsan Hakları Okuma
13) Özgürlük& Demokrasi Okuma
14) Değerlendirme Okuma

Kaynaklar

Ders Notları:
Diğer Kaynaklar: Yun-han Chu, Larry Diamond, Andrew J. Nathan, and Doh Chull Shin, “Asia’s Challenged Democracies,” The Washington Quarterly 32:1 (January 2009), pp. 143-157 Katharine H S Moon, “Beyond Demonization: A New Strategy for Human Rights in North Korea,” Current History 107:710 (Sep 2008) pp. 263 – 268 Elizabeth C. Economy, “The Great Leap Backward: The Costs of China’s Environmental Crisis,” Foreign Affairs (September/October 2007), pp. 38-59 Richard M. Nixon, “Asia after Vietnam,” Foreign Affairs (October 1967), pp. 111-125 Matthew Carlson and Travis Nelson, “Anti-Americanism in Asia? Factors shaping international perceptions of American influence,” International relations of the Asia-Pacific 8:3 (2008), pp.303-324

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 13 48
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 2
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı