ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5197 Yeni Ürün Geliştirme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUĞCAN DEMİR
Dersin Amacı: Yeni ürün geliştirme sürecinde karşılaşılan fırsatları ve zorlukları anlatmaktadır. Tasarım ve pazarlama süreciyle ilgili yeni ürün geliştirmeyi anlayabilmek için kavramsal ve analitik yetenekleri inşa etme.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yeni ürün geliştirme karar kapsamını anlamak
2. Yeni ürün gelişimi kararları için uygun niceliksel ve niteliksel teknikler öğrenmek
3. Etik çerçeve ve yeni ürün stratejileri teklifleri değerlendirme yetisine sahip olmak.

Dersin İçeriği

Bu ders, inovasyon, müşteriyi anlama, olurluk önerisi inşa etme, plan gerçekleştirme, yeni ürün gelişimi teorileri ve kavramlarını kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni ürün süreci
2) fırsat, tanımlama ve seçme: Yeni ürünler için stratejik planlama
3) Müşterilerin sorunlarını bulma ve çözme
4) Tasarlama sürecine genel bakış
5) Stratejik ürün konulandırma ve müşteri tercihleri
6) Yarar bölünmesi ve ürün konumlandırması
7) Ara Sınav
8) Ürün tasarımı ve tasarım değiş-tokuş kararları
9) Müşteri odaklı tasarım
10) Ürün deneme
11) Stratejik piyasaya sürme planları ve uygulamaları
12) Piyasaya sürme yönetimi
13) Derslerin gözden geçirilmesi
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları: “New Product Management” by Merle Crawford and Anthony Di Benedetto (10th Edition, December 2010), McGraw-Hill/Irwin “Design And Marketing Of New Products” by Glen Urban and John Hauser (2nd Edition), Prentice-Hall
Diğer Kaynaklar: “New Product Management” by Merle Crawford and Anthony Di Benedetto (10th Edition, December 2010), McGraw-Hill/Irwin “Design And Marketing Of New Products” by Glen Urban and John Hauser (2nd Edition), Prentice-Hall

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 20
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri % 0
Final 1 % 40
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 96
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 6
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı