|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Berlin'in tarih eşiklerine bakış |
Derleme ders notları |
2) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
3) |
Alman tarihi boyunca siyasi, sosyal ve ekonomik dönüşümleri izlenecek. |
Derleme ders notları |
4) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
5) |
Alman Felsefesi: Kant, Hegel, Nietzsche, Heidegger ve ontoloji, epistemoloji, estetik ve güç ilişkileri ile ilgili olarak Habermas. |
Derleme ders notları |
6) |
Alman Edebiyatı: Weimar Klasisizm den modern Alman Edebiyatı kadar(Goethe, Schiller, Keeler Fırtına, Brecht, Bachman vb) |
Derleme ders notları |
7) |
Klasik bestecilerden (Bach, Beethoven, Lizst, Brahms ve Wagner) 21. yüzyıla kadar Alman müziği. |
Derleme ders notları |
8) |
Berlin'in sesini izlemek... |
Derleme ders notları |
9) |
Alman Sanatı ve mimarisi |
Derleme ders notları |
10) |
Alman sanatı ve mimarisi. |
Derleme ders notları |
11) |
Berlin, çağdaş mimarinin açık hava müzesi... |
Derleme ders notları |
12) |
Döneme genel bakış |
|
13) |
Sunumlar |
|
14) |
Sunumlar |
|
15) |
Final Sınavı |
|
16) |
Final Sınavı |
|
Ders Notları: |
Dersler, öğrenci sunumları ve site gezilere ek olarak verilen okuma materyalleri üzerine tartışmalar içermektedir.
Tartışmalara iyi katılım dersi geçmek için zorunludur.
rian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
The course comprises lectures, student presentations and discussions on the given reading materials in addition to site excursions.
Good attendance and participation to the discussions is obligatory to pass the course.
Brian Ladd, The Ghosts of Berlin: Confronting German History in Urban Landscape, University of Chicago Press, 1998.
Alexandra Richie, Faust’s Metropolis: A History of Berlin, Caroll and Graff Publishers, 1999
Thomas Flemming, Berlin in the Cold War: The Battle for the Divided City; the Rise and the Fall of the Wall, Berlinica, 2010.
Andrew Bowie, Introduction to German Philsophy: From Kant to Habermas, Polity, 2003
Magdalena Droste, The Bauhus: 1919-1933: Reform and Avat-garde, Taschen 2006.
Michael Imhof and Leon Krempel, Berlin New Architecture: A Guide to New Buildings from 1989 to Today, Verlag, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|