FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3064 | Fizyoterapide Bütüncül Yaklaşımlar | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Alternatif ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının kanıta dayalı tıp uygulamalarının rehabilitasyonda beraber kullanımını benimsetmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- İntegratif tıbbı tanımlar 2-İntegratif tıp yaklaşımlarını belirtir. 3- İntegratif tıp yaklaımlarının kullanım alanını açıklar 4- Rehabilitasyonda integratif tıp yaklaşımlarına örnek verir. |
Bu ders; müzik terapiyi, dans terapiyi, kupa tedavisini, hippoterapiyi, akupunkturu, Feldenkrais ve Alexandr tekniğini, robotik rehabilitasyonu, refleksolojiyi, sujok tekniğini, hiperbarik oksijen tedavisini, ozon tedavisini, rehabilitasyonda nutrisyonel destekleri içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | İntegratif yaklaşımlara giriş | ||
2) | Dans terapi | ||
3) | Kupa tedavisi | ||
4) | Hippoterapi | ||
5) | Akupunktur | ||
6) | Feldenkrais ve Alexander tekniği | ||
7) | Robotik rehabilitasyon | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Refleksoloji | ||
10) | Sujok tekniği | ||
11) | Hiperbarik oksijen tedavisi | ||
12) | Ozon tedavisi | ||
13) | Müzik terapi | ||
14) | Rehabilitasyonda nutrisyonel destekler |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Davis, C. G. (2012) Alternative Medicine. Lerner Publishers Billitteri, T. J. (2001) Alternative Medicine. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 1 | 14 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |