ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3061 | Fonksiyonel Değerlendirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi DİLBER KARAGÖZOĞLU COŞKUNSU |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyonda amaç hasta veya sağlıklı kişinin fonksiyonel aktivite düzeyini ve yaşam kalitesini arttırmaktır. Fonksiyonel düzeyi belirlemede kullanılan, hastalıklar veya spesifik ihtiyaçlara göre düşünülmüş, çok çeşitli test, ölçüm yöntemleri ve skalalar vardır. Bu dersin amacı fonksiyonel değerlendirme amacıyla çok yaygın kullanılan bazı test, ölçüm yöntemlerinin ve skalaların öğretilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi alan öğrenci fonksiyonel değerlendirme yöntemleri hakkında daha detaylı bilgi kazanır. |
Bu ders; The Barthel Indeksi, FIM, SF36, SF12, The Timed Up and Go test, Constant skoru, Berg skalası, Lysholm Skoru, Kujala Skoru, Womac skoru gibi skala ve testleri içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş | ||
2) | Barthel indeksi, FIM | ||
3) | Kısa form 36 (KF 36), Kısa form 12 (KF 12) | ||
4) | Denge ve koordinasyon testleri | ||
5) | Omuz değerlendirmede kullanılan skalalar | ||
6) | Diz yaralanmalarında sık kullanılan skalalar | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | öğrenci sunumu-1 | ||
9) | Öğrenci sunumu-2 | ||
10) | öğrenci sunumu-3 | ||
11) | öğrenci sunumu-4 | ||
12) | kas testleri | ||
13) | propriosepsiyonun değerlendirilmesi | ||
14) | İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması (ICF) |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyrulacaktır. Will be announced at first lesson of semester |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |