İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR3060 Sağlıklı Yaşam ve Egzersiz Bahar 2 0 2 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEM GÜNGÖR
Öğ.Gör. ADEM ÇALI
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ALİ VEYSEL ÖZDEN
Dersin Amacı: Bu derste öğrencilere terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe egzersiz metodları hakkında praik beceriler ve bilgi kazandırılacak, aynı zamanda vücut farkındalığı ve ritim duygusu ve proprioception algilarinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Egzersiz yöntemlerinin açıklar
2) Uygun egzersiz modalitelerini seçebilir
3) Terapatik top egzersizleri, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, stabilizasyon egzersizleri, germe egzersiz leri üzerine pratik beceri sahibi olur
4)Egzersize karşı vücut farkındalığı ve algısı gelişir.
5)Teknoloji ile egzersizi ilişkilendirir, egzersiz programlarına yenilikçi yaklaşır.

Dersin İçeriği

Stabilization egzersizlerinin fazları, Vücut Stabilizasyon sistemi, Core Stabilizasyon kuvvetlendirme programı ve kas sistemi, tai-chi chuan, ai-chi, kalistenik egzersizler, germe egzersizleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stabilizasyon egzersiz fazları, stabilizasyondan sorumlu sistemler, Stabilizatör kaslar,Lumbo pelvic ( Core) stabilizasyon kuvvetlendirme programları
2) Core stabilizasyon programları I
3) Core stabilizasyon programları II
4) Germe Egzersizleri I
5) Germe Egzersizleri II
6) Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri I
7) Ai Chi ve Tai- Chi Chuan Egzersizleri II
8) Ara sınav
9) Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor I
10) Engelliler için Fiziksel Aktivite ve Spor II
11) Kalistenik egzersizler
12) Aquatic Egzersizler
13) Aktif yaşam şekline teknolojinin yararları ve zararları
14) Teknoloji destekli egzersizler ve bireye yönelik egzersiz programının geliştirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Kisner, C., Colby, L. (2007) Therapeutic Exercise: Foundations And Techniques, 5th Edition. Philadelphia: F. A. Davis Campany - Prentice, W. E. (2011) Rehabilitation Techniques for Sport Medicine and Athletic Training, 5th Edition. Mc Graw Hill

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.