|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon
Yoğun Bakım Hemşireliği Uygulamaları • Ders İzlencesinin İncelenmesi
• Dersin Tanıtımı ve önemi
. Dünyada ve Türkiye’de yoğun bakımların tarihçesi
. Yoğun bakım hemşiresinin rolleri ve sorumlulukları
. Yoğun bakım hemşireliği standartları
. Yoğun bakım hemşireliğinde mesleki organizasyonlar |
|
2) |
Yoğun Bakım Hemşireliği Uygulamaları . Yoğun bakım ünitelerinin planlanması ve sınıflandırılması
. Yoğun bakımda enfeksiyonların önlenmesi ve kontrolü
. Yoğun Bakımda skorlama sistemi |
|
3) |
Yoğun Bakım Hastasında Bakım ve İzlem
. Yoğun bakım hastasının baştan ayağa sistemsel değerlendirilmesi |
|
4) |
Yoğun Bakım Hastasında Bakım ve İzlem
. Yoğun Bakım Hastasında İzlem:
.Hemodinamik monitorizasyon invaziv, non invaziz izlem |
|
5) |
Yoğun Bakım Hastasında Bakım ve İzlem
. Asit-baz dengesi izlemi ve bakımı
. Arteriyel kan gazı izlemi
. EKG ve aritmilerin izlemi |
|
6) |
Yoğun Bakım Hastasında Bakım ve İzlem
. Temel ve ileri yaşam desteğinin sağlanması |
|
7) |
.Ara Sınav
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
. Yoğun Bakım Hastasında cilt değerlendirilmesi ve bakımı
|
|
8) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
. Sedasyon ve deliryum yönetimi
|
|
9) |
Ara Sınav |
|
9) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
Semptom yönetimi:
Hipotermi hipertermi,kanama sorunları,kafa içi basınç artışı, Konstüpasyonü, diyare, malnütrisyon, nötropeni, obezite |
|
10) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
. Semptom yönetimi:
oligüri-anüri, Ödem-dehidratasyon, öksürük ve balgam çıkarma, Uykusuzluk,yorgunluk ve yutma güçlüğü |
|
11) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
. Yoğun bakımda beslenme yöntemleri ve süreç
|
|
12) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
.SIRS ve MODS yönetimi
. Yoğun bakım ve yaşam sonu bakım |
|
13) |
Yoğun Bakım Hemşireliğinde Özel Uygulama Alanları
. Yoğun bakım ünitesinde yaşanan etik ikilemler ve karar verme süreci |
|
14) |
Special Application Areas in Virtual Classroom Intensive Care Nursing
. Ethical dilemmas and decision making process in the intensive care unit |
|
Ders Notları: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
• Chawla, R. (2012). ICU Protocols. Springer.
• Marino, P. L. (2014). Marino’s the ICU book (Fourth edition.). Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins.
• Falter, F. (2012). Bedside Procedures in the ICU.Springer.Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2020). Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara
• Eti Aslan F., ve Olgun, N (2016). Yoğun Bakım Seçilmiş semptom ve bulguların Yönetimi, Ankara, Akademisyen Kitapevleri.
• Sezen, A.,Temiz ,G., ve Güngör D.,M. (2015).Yoğun Bakım Hemşireliği. İstanbul, Nobel Kitapevi
• Akyol Durmaz., A.(2017).Yoğun Bakım Hemşireliği, İstanbul, Güneş Kitapevi.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
|
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
|
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
|