ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4066 | Hemşirelikte Eğitim | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin eğitimle ilgili temel kavramları bilerek sağlıklı ve hasta bireylere sağlığı geliştirme, hastalıklardan korunma, tedavi ve rehabilitasyona yönelik sağlık eğitimi programlarını planlama yürütme ve değerlendirme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Eğitim ve öğretim alanları ile ilgili kavramları tanımlar. 2. Sağlık eğitimi programı planlar ve değerlendirir. 3. Eğitim gereksinimlerini belirlemede uygun araç ve yöntemleri kullanır. 4. Eğitim uygulamalarında aktif öğrenme stratejilerini kullanır. 5. Sağlık davranışı değişikliğine yönelik model ve yaklaşımlarını tanımlar. |
Bu ders sağlık davranışı ve temel kavramlar, sağlık eğitiminde teoriler ve sağlık eğitiminde iletişim, öğrenme süreci ve temel kavramlar, farklı gruplarda öğrenmeye ilişkin özellikler, sağlık eğitiminde program geliştirme, etkili sunum yapma becerileri ve interaktif eğitim yöntemlerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtımı/ Ders izlencesi bilgilendirme Sağlık Hizmetlerinde Hemşirenin Eğitimci Rolü | ||
2) | Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar | ||
3) | Öğrenmeyi etkileyen faktörler | ||
4) | Öğrenme kuramları ve ilkeleri | ||
5) | Sağlık eğitiminde program geliştirme | ||
6) | Eğitimde iletişim teknikleri | ||
7) | Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Etkili sunum teknikleri | ||
10) | Eğitimde ölçme ve değerlendirme | ||
11) | Sağlık eğitimi/Hasta eğitimi | ||
12) | Hizmetiçi eğitim | ||
13) | Ödev Sunumu /Değerlendirme Sunuma hazırlık | ||
14) | Ödev Sunumu /Değerlendirme Devam Sunuma hazırlık |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | HACIALİOĞLU N. 2011 Nobel tıp kitabevleri “Hemşirelikte Öğretim Öğrenme ve Eğitim” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |