|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
H1
Sanal Sınıf
Kuramsal
01.03.2021
Pazartesi Dersin tanıtımı
Çocuğun Tarihsel Gelişimi
Konu anlatımı 1 numaralı yazılı ödevi
Teslim: sonraki derse kadar
H1
Sanal Sınıf
Uygulama
05.03.2021
Cuma Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi Konu anlatımı |
|
2) |
H2
Sanal Sınıf
Kuramsal
08.03.2021
Pazartesi Çocuk Hemşiresinin Özellikleri, Rol ve İşlevleri
Çocuk Hemşireliğinde Temel Kavramlar ve Aile Merkezli Bakım Konu anlatımı
H2
Sanal Sınıf
Uygulama
12.03.2021
Cuma Fonksiyonel Sağlık Örüntülerine Göre Çocuk Sağlığının Değerlendirilmesi
Konu anlatımı |
|
3) |
H3
Sanal Sınıf
Kuramsal
15.03.2021
Pazartesi Dünyada ve Ülkemizde Çocuk Sağlığının Durumu
Çocuk Hakları Konu anlatımı
H3
Sanal Sınıf
Uygulama
19.03.2021
Cuma Çocuğa Yönelik Veri Toplama Konu anlatımı |
|
4) |
H4
Sanal Sınıf
Kuramsal
22.03.2021
Pazartesi Çocuk İstismarı ve İhmali Konu anlatımı
H4
Sanal Sınıf
Uygulama
26.03.2021
Cuma Çocuklarda İlaç Uygulamaları ve Doz hesaplamaları Konu anlatımı |
|
5) |
H5
Sanal Sınıf
Kuramsal
29.03.2021
Pazartesi Çocukluk Yaşlarında Büyüme – Gelişme ve Sağlam Çocuk İzlemi Konu anlatımı
H5
Sanal Sınıf
Uygulama
02.04.2021
Cuma
Çocuklarda İlaç Uygulamaları ve Doz hesaplamaları Konu anlatımı |
|
6) |
H6
Sanal Sınıf
Kuramsal
05.04.2021
Pazartesi
Çocukluk Yaşlarında Büyüme – Gelişme ve Sağlam Çocuk İzlemi Konu anlatımı
H6
Sanal Sınıf
Uygulama
09.04.2021
Cuma Büyüme – Gelişme Ölçümlerinin Alınması, Büyüme Eğrilerinde İşaretlenmesi ve Eğrinin Yorumlanması Konu anlatımı |
|
7) |
H7
Sanal Sınıf
Kuramsal
12.04.2021
Pazartesi
Hastalık/Hastaneye Yatmanın Çocuk ve Aile Üzerine Etkileri
Çocuk/Ailede Kayıp ve Yas Süreci
Konu anlatımı
H7
Sanal Sınıf
Uygulama
16.04.2021
Cuma Veri Toplama Formu Verilen Bir Olgunun; Sağlık Durumunun Değerlendirilmesi, Gerçek ve Olası Sorunların Saptanması, Hemşirelik Tanılarının Belirlenerek Gordon’un FSÖ’süne Göre Sınıflandırılması, Amaç/amaçların Belirlenerek Girişimlerin Yazılması ve Değerlendirmenin Yapılması
Konu anlatımı, Tartışma 30.04.2021 Cuma günü için,
Farklı yaş gruplarına ve sağlık sonlarına sahip çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formlarının verilerek öğrencilerden ödev olarak hazırlanmaları istenecek (2 olgu) |
|
8) |
H8
Sanal Sınıf
Kuramsal
19.04.2021
Pazartesi ARA SINAV Konu anlatımı
H8
Sanal Sınıf
Uygulama
23.04.2021
Cuma Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
08 Haziran 2021 Salı |
|
9) |
H9
Sanal Sınıf
Kuramsal
26.04.2021
Pazartesi
Çocukluk Yaşlarında Beslenme ve Beslenme Durumunun Değerlendirilmesi
İlk 6 Ayda Beslenme (Doğal, Karışık, Yapay Beslenme)
Emzirme Tekniği
H9
Sanal Sınıf
Uygulama
30.04.2021
Cuma 16.04.2021 Cuma günü ödev olarak olguların tartışılması
|
|
10) |
H10
Sanal Sınıf
Kuramsal
03.05.2021
Pazartesi 6 - 1 Yaş Arası Beslenme (Tamamlayıcı Gıdalara Geçiş)
Oyun Çocukluğu, Okul Öncesi Çocukluğu, Okul Çocukluğu ve Ergenlikte Beslenme
Konu anlatımı
H10
Sanal Sınıf
Uygulama
07.05.2021
Cuma Farklı yaş gruplarına ve sağlık sonlarına sahip çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formlarının verilerek öğrenciler tarafından bakım planının oluşturulması (2 olgu)
Grup Çalışması |
|
11) |
H11
Sanal Sınıf
Kuramsal
10.05.2021
Pazartesi Çocukluk Yaşlarında Beslenme Bozuklukları (PEM, Raşitizm, Anemi) Konu anlatımı
H11
Sanal Sınıf
Uygulama
14.05.2021
Cuma Şeker Bayramı
11 Haziran 2021 Cuma |
|
12) |
H12
Sanal Sınıf
Kuramsal
17.05.2021
Pazartesi Sağlıklı Yenidoğan (Değerlendirilmesi, Bakım ve İzlemi)
Riskli Yenidoğan (Değerlendirilmesi, Bakım ve İzlemi)
Konu anlatımı
H12
Sanal Sınıf
Uygulama
21.05.2021
Cuma Sağlıklı ve Riskli Yenidoğanın Bakım Planını Oluşturma (sağlıklı ve riskli olmak üzere 2 olgu) Grup Çalışması |
|
13) |
H13
Sanal Sınıf
Kuramsal
24.05.2021
Pazartesi Çocuk Sağlığına İlişkin Sık Görülen Akut Hastalıklar ve Yönetimi (İshal, ASYE, ÜSE, Paraziter Enfeksiyonlar,
Ateşli Çocuğa Yaklaşım,
Konvüzyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım, Öksüren Çocuğa Yaklaşım)
Konu anlatımı
H13
Sanal Sınıf
Uygulama
28.05.2021
Cuma Farklı yaş gruplarında ve farklı akut hastalık tanısı konan çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formları üzerinden hemşirelik bakımının planlanması/ uygulanması (2 vaka)
Grup Çalışması |
|
14) |
H14
Sanal Sınıf
Kuramsal
31.05.2021
Pazartesi Çocuk Sağlığına İlişkin Sık Görülen Kronik/Ölümcül Hastalıklar ve Yönetimi (Astım, Tip 1 Diyabet, ARA, NS, ALL) Konu anlatımı
H14
Sanal Sınıf
Uygulama
04.06.2021
Cuma Farklı yaş gruplarında ve farklı kronik/ölümcül hastalık tanısı konan çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formları üzerinden hemşirelik bakımının planlanması/uygulanması (2 vaka)
Grup Çalışması |
|
15) |
Uygulama
08.06.2021
Salı
23.04.2021
Dersi Yerine Farklı yaş gruplarında ve farklı akut/kronik/ölümcül hastalık tanısı konan çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formları üzerinden hemşirelik bakımının planlanması/uygulanması (2 vaka) Grup Çalışması
Uygulama
11.06.2021
Cuma
14.05.2021
Dersi Yerine Farklı yaş gruplarında ve farklı akut/kronik/ölümcül hastalık tanısı konan çocuk ve ailesinin Veri Toplama Formları üzerinden hemşirelik bakımının planlanması/uygulanması (2 vaka) Grup Çalışması
|
|
Ders Notları: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Pediatri Hemşireliği (2018). Editörler: Z. Conk, Z. Başbakkal, H. Bal Yılmaz, B. Bolışık, 2. Baskı, Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara.
2. Pediatri Hemşireliği Akıl Notları (2018). Editör: H. Çavuşoğlu. Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara.
3. Aile Temelli Sağlık Yaklaşımı (2015). Editörler: S. Kuğuoğlu, CB. Demirbağ, Akademisyen Tıp Kitapevi, Ankara.
4. Çavuşoğlu H (2011). Çocuk Sağlığı Hemşireliği. Cilt: 1 ve 2, Bizim Büro Basımevi, Ankara.
5. Büyükgönenç L, Törüner E (2017). Çocuk Sağlığı Hemşireliğinde Temel Yaklaşımlar, Nobel Tıp Kitabevleri, Ankara.
6. Dadoğlu T, Görak G (2008). Temel Neonotoloji ve Hemşirelik İlkeleri, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul.
7. Temel Pediatri (2010). Editörler: E Hasanoğlu, R Düşünsel, A Bideci.Güneş Tıp Kitapevi, Ankara.
8. Ekşi A (2010). Ben Hasta Değilim. İkinci baskı, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
9. Polat O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı – 1 (Tanımlar). 1. Baskı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
10. Polat O (2007).Tüm Boyutlarıyla Çocuk İstismarı – 2 (Önleme ve Rehabilitasyon). 1. Baskı. Seçkin Yayıncılık, İstanbul.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. |
4 |
2) |
Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. |
3 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
1 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. |
4 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
4 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
4 |
8) |
Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. |
4 |
9) |
Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. |
3 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |
2 |