HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3002 | Sağlığı Geliştirme | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin sağlığı etkileyen koşulları tanımlaması ve değerlendirmesi, insan yaşamında sağlığı koruma ve geliştirmenin önemini kavraması; birey, aile ve toplumun sağlığını geliştirmek ve hastalıkları önlemek için gerekli sağlık stratejilerini küresel boyutta öğrenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık, hastalık ve ilgili kavramları tanımlar. 2. Sağlığın geliştirilmesi programlarında teorik yapıyı tasarlar. 3. Toplum sağlığını etkilyen unsurları analiz eder. 4. Sağlığın geliştirilmesi konusunda küresel stratejileri tanımlar. |
Bu ders sağlık ve hastalık kavramları, sağlığın korunması, hastalıkların önlenmesi düzeyleri, sağlık eğitimi, sağlıklı yaşam davranışları, birey ve toplum sağlığını koruma ve iyileştirme stratejileri ve sağlığın geliştirilmesi programları ile ilgili konuları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Sağlık ve Sağlıkla İlgili Kavramlar | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
2) | Sağlığı Etkileyen Unsurlar ve Risk Faktörleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
3) | Sağlık ve Hastalık Kavramlarına Yaklaşımlar | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
4) | Hastalıkların Önlenmesi, Kronik Hastalıklar | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
5) | Sağlığın Korunması, Sağlık Eğitimi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
6) | Sağlığı Geliştirme Stratejileri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
7) | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
8) | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
9) | Ara Sınav | ||
10) | Stres Yönetimi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
11) | Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
12) | Sağlıklı Beslenme ve Egzersiz | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
13) | Bütüncül Sağlık Stratejileri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
14) | Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
15) | Sağlığı Geliştirme Programı-Örneklerin İncelenmesi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. McKenzie,J. F., Neiger, B. L., Thackeray, R. (2012). Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs: A Primer (6th Edition). Benjamin Cummings. 2. Sharma, M., Romas, J. A. (2010). Theoretical Foundations of Health Education and Health Promotion. Jones & Bartlett Learning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 27 | 2 | 54 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |