HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SKY3005 | Sağlık Bilimleri için İstatistik | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı İstatistik bilimine ait kavram bilgisi oluşturmak, bilimsel araştırma türleri ve araştırma süreci, Sağlık Bilimleri araştırmalarında kullanılan temel istatistiksel analizler hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel araştırma süreci adımlarını sıralar. 2. Bilimsel araştırmaların toplum ve bilim için önemini tanımlar. 3. Bilimsel araştırma türlerini tanımlar. 4. Tablo ve grafik oluşturur ve yorumlar. 5. Sağlık bilimlerinde araştırma alanlarını ve önemini belirtir. |
Bu ders bilimsel araştırma süreci, Sağlık Bilimleri’nde araştırma yaklaşımları, araştırma türleri, verilerin sınıflandırılması, ortalamaların hesaplanması, tablo ve grafik oluşturma ve yorumlama, temel istatistiksel analizler konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Bilim ve Toplum | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
2) | Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar, Araştırma Türleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
3) | Bilimsel Araştırma Süreci, Sağlık Bilimleri'nde Araştırma | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
4) | Hipotezlerin Oluşturulması, Hipotez Türleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
5) | Araştırma Yaklaşımlarının Sınıflandırılması | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
6) | Ölçme ve Ölçek Düzeyleri, Ölçek Türleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
7) | Araştırma Evreni, Örnekleme | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
8) | Verilerin Sınıflandırılması | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
9) | Ara Sınav | ||
10) | Ortalamalar | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
11) | Çeyrek ve Yüzdelikler, Dağılımın Yaygınlık Ölçüleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
12) | Tablo Yapım Yöntemi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
13) | Grafik Yapım Yöntemi | Ders notları haftalık olarak verilecektir | |
14) | Önemlilik Testleri | Ders notları haftalık olarak verilecektir |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Şenol, Ş. (2012). Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2. Kan, İ. (2006). Biyoistatistik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 3 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. |