BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES4001 | Kurum ve Hastane Uygulaması I | Güz | 2 | 8 | 4 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. EMRE BATUHAN KENGER |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. EMRE BATUHAN KENGER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çocuk hastalıklarının tıbbi beslenme tedavisinin klinik ortamda uygulanmasıyla pekiştirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Çocuk hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisi ilkelerini uygular. - Uygulama sırasında karşılaştığı sorunlar için çözüm yolları geliştirir. - Çocuk hastalıklarında kullanılacak mamaya karar verir. - Mamaların içeriklerini birbirleri ile karşılaştırır. - Çocukların hastalıklarına göre ihtiyaç duyulan besin öğesi ve enerji gereksinimlerini hesaplar. |
Metabolizma hastalıkları, malabsorbsiyon hastalıkları, prematüre bebek beslenmesi, çocuk mamaları ve özellikleri, diyabet, çocukluk çağı obezitesi, metabolik sendrom ve yeme bozuklukları, enfeksiyon hastalıklarında beslenme, yanıklar, onkolojik hastalıklar, böbrek hastalıklarında beslenme tedavisi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oryantasyon | ||
2) | Klinik Uygulama | ||
3) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
4) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
5) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
6) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
7) | Ödev Sunumları | ||
8) | Ödev Sunumları | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
11) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
12) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
13) | Klinik Uygulama + Vaka Sunumları | ||
14) | Ödev Sunumları | ||
15) | Ödev Sunumları | ||
16) | Final Sınavı |
Ders Notları: | Köksal G, Gökmen H. (2000). Çocuk hastalıklarında beslenme tedavisi. Hatiboğlu Yayınevi, Türkiye |
Diğer Kaynaklar: | 1. Kleinman RE. (2004). Pediatric Nutrition Handbook. American Academy of Pediatrics. USA (ISBN: 9781581101096) 2. Lawrance RA, Lawrance RM. (2010). Breastfeeding: A Guide for the Medical Professional. Elsevier Health Sciences, USA (ISBN: 9781437707885). 3. Thureen PJ, Hay WW. (2006). Neonatal Nutrition and Metabolism. Cambridge University Press, USA. (ISBN: 9781139453660) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 10 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
7) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 5 |
8) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 5 |
9) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 1 |