MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BES4062 | Sporcu Beslenmesi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. EMRE BATUHAN KENGER |
Dersin Amacı: | Profesyonel veya amatör sporcularda beslenme gereksinimlerini belirleyerek, performansı arttırıp, sakatlık ve hastalık risklerini önleyici egzersize özgü beslenme ve diyet yaklaşımlarını planlayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Sporcuların vücut bileşimlerini değerlendirir. 2- Sporcunun gereksinimlerine uygun diyet menüsü planlar. 3- Ergojenik yardım - sporcu sağlığı ilişkisini tanımlar. |
Amatör veya profesyonel olarak sporla ilgilenen tüm bireylerin beslenmelerini düzenlemek, beslenme desteği ürünleri konusunda bilgilendirmek, egzersiz fizyolojisi hakkında bilgi sahibi olmak , sporcuların genel popülasyondan farklılaşan besin öğesi gereksinimlerinin tanımlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Enerji metabolizması ve spor dalları | ||
2) | Sporcu beslenmesinde Karbonhidratlar ve Karbonhidrat Yükleme Protokolleri | ||
3) | Sporcu Beslenmesinde Proteinler | ||
4) | Sporcu Beslenmesinde Yağlar | ||
5) | Sporcularda Vitamin ve Mineraller gibi Mikrobesin Öğeleri, Sporcularda Hidrasyonun Sağlanması | ||
6) | Müsabaka Öncesi, Sırası ve Sonrası Beslenme | ||
7) | Sporcularda Antropometrik Değerlendirme, Vücut Ağırlığı Kontrolü | ||
8) | Sporcularda Enerji Gereksinmesinin Belirlenmesi ve Pratik Uygulamaları | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Özel durumlarda Sporcu Beslenmesi (Yeme bozuklukları, kadın sporcular vb) | ||
11) | Çocuk ve Adolesan Sporcularda Beslenme | ||
12) | Besinsel Ergojenik Destekler | ||
13) | Sporcularda Menü Planlama | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık olarak dağıtılacaktır / Weekly distributed by the course lecturer |
Diğer Kaynaklar: | International Sports Nutrition Society, American Collage of Sports Medicine, WHO, International Olympic Committee, Australian Sports Commission Egzersiz ve Spor Yapanlar İçin Beslenme (Prof. Dr. Gülgün Ersoy, Nobel Yayıncılık,2004); Fiziksel Uygunluk (Fitnes) Spor ve Beslenme İle İlgili Temel Öğretiler (Prof. Dr. Gülgün Ersoy, Ata Ofset Matbaacılık, 2013); Egzersiz Fizyolojisi (Editör: Emin Ergen, Nobel Yayıncılık, 2007); Nancy Clark's Sports Nutrition Guidebook (Fifth edition) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 12 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |