|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, temel kavramlar |
|
2) |
Gıdalardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik tehlikeler ve gıda kaynaklı hastalıklar I |
|
3) |
Gıdalardaki fiziksel, kimyasal ve biyolojik tehlikeler ve gıda kaynaklı hastalıklar II |
|
4) |
Gıdaların satın alınması, hazırlanması, pişirilmesi ve depolanması aşamalarında dikkat edilmesi gereken hijyenik şartlar I |
|
5) |
Gıdaların satın alınması, hazırlanması, pişirilmesi ve depolanması aşamalarında dikkat edilmesi gereken hijyenik şartlar II |
|
6) |
Temizlik, dezenfeksiyon ve sanitasyon I |
|
7) |
Temizlik, dezenfeksiyon ve sanitasyon II |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Personel hijyeni, Su hijyeni |
|
10) |
Zararlı-Haşere kontrolü
Gıda güvenliği yönetim sistemleri, HACCP
|
|
11) |
Gıda güvenliği yönetim sistemleri, HACCP I |
|
12) |
Gıda güvenliği yönetim sistemleri, HACCP II |
|
13) |
Besin hijyeninin sağlanmasında kullanılan yeni teknolojiler |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
Ders Notları: |
Haftalık olarak dersin öğretim üyesi tarafından dağıtılacaktır. / Weekly distributed by the course lecturer. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Göktan, D., Tunçel, G. 2010. Temel Gıda Hijyeni. Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, İzmir.
2- Göktan, D., Tunçel, G. 2014. Gıda İşletmelerinde Hijyen. Meta Basım Matbaacılık Hizmetleri, İzmir.
3- Tayar, M., Kılıç, V. 2014. Gıda Endüstrisinde Hijyen ve Sanitasyon. Dora Basım-Yayın Dağıtım Ltd. Şti., Bursa.
4- Tayfur, M. 2009. Gıda Hijyeni, Gıda Kaynaklı Enfeksiyonlar ve Zehirlemeler. Kuban Matbaacılık Yayıncılık, Ankara.
5- Koçak, N. 2010. Yiyecek İçecek İşletmelerinde Gıda ve Personel Hijyeni. Detay Yayıncılık, Ankara.
6- Erol, İ. 2007. Gıda Hijyeni ve Mikrobiyolojisi. Pozitif Matbaacılık Ltd. Şti., Ankara.
7- Joint FAO/WHO Food Standards Programme CODEX ALIMENTARIUS COMMISSION. 2003. Codex Alimentarius: Food Hygiene Basic Texts (Third edition). FAO, Italy.
8- www.saglik.gov.tr vb.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
7) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
8) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
9) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|