HEMŞİRELİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM4001 | Halk Sağlığı Hemşireliği | Güz | 4 | 8 | 6 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHU KÜRKLÜ |
Dersin Amacı: | Ders; öğrencinin Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili temel kavramları ve kuramları, sağlık bakım sistemleri, küresel ve ulusal halk sağlığı politikaları, birey, aile ve toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi, küresel halk sağlığı sorunlarının kontrolü, sağlık eğitimi, danışmanlık hizmetleri ve halk sağlığı uygulamaları ile ilgili bilgi ve beceriler kazanmasını amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1.Halk sağlığı ile ilgili temel kavram ve kuramları halk sağlığı hemşireliği uygulamalarına yansıtır. 2.Temel sağlık hizmetleri ve halk sağlığı politikalarını sıralar. 3.Gereksinimler doğrultusunda toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesinde roller ve sorumluluklar üstlenir. 4.Bireyin sağlığını koruma ve geliştirmede sağlık eğitim programı uygular ve sağlık danışmanlığı verir. 5.Bireyin sağlığının korunması ve sağlıklı yaşam biçiminin geliştirilmesi konusunda beceriler kazanır. 6.Aile sağlığı, ana-çocuk sağlığı, erişkin sağlığı, yaşlı sağlığı, okul sağlığı ve iş sağlığına yönelik becerileri uygulamaya yansıtır. 7.Birey, aile ve toplum gruplarının sağlık gereksinimlerini karşılamada diğer sağlık çalışanları ile işbirliği yapar. |
Bu ders; temel sağlık hizmetleri, halk sağlığı politikaları, sağlığın korunması ve geliştirilmesi, halk sağlığı hemşiresinin temel uygulama alanlarına (ana çocuk sağlığı, okul sağlığı, iş sağlığı, yaşlı sağlığı, ruh sağlığı ve evde bakım, çevre sağlığı) özgü rol ve fonksiyonları ile ilgili bilgi ve beceriler içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Halk Sağlığı Temel Kavramları ve Uygulamaları | Yok | |
2) | Temel Sağlık Hizmetleri ve Halk Sağlığı Politikaları | Yok | |
3) | Türkiye’de Sağlık Hizmetleri ve Temel Sağlık Sorunları | Yok | |
4) | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | Yok | |
5) | Toplum Aile Yapısı ve Özellikleri | Yok | |
6) | Aile Sağlığı Hemşireliği ve Aile Planlaması | Yok | |
7) | Bulaşıcı Hastalıklarda Halk Sağlığı Hemşireliği | Yok | |
8) | Ana-Çocuk Sağlığı Hizmetleri ve Bağışıklama | Yok | |
9) | Ara Sınavı Haftası | ||
10) | Okul Sağlığı Hemşireliği | Yok | |
11) | Meslek Hastalıkları ve İş Sağlığı Hemşireliği | Yok | |
12) | Evde Bakım Hemşireliği | Yok | |
13) | Yaşlı Sağlığı Hemşireliği | Yok | |
14) | Toplum Ruh Sağlığı Hemşireliği | Yok |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir./Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Güler Ç, Akın T. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Hacettepe Üniversitesi Yayınları. Eskişehir 2013. 2.Erci B. Halk Sağlığı Hemşireliği. Göktuğ Yayınları. Ankara 2009. 3.Öztek Z, Kubilay G. Toplum Sağlığı Hemşireliği. Palme Yayıncılık 2008. 4.Türkiye Sağlıkta Dönüşüm Programı. Sağlık Bakanlığı Yayını. Ankara 2008. 5.Erdoğan S ve ark Erdem Y. Çocukluk Çağında Sık Görülen İnfeksiyon Hastalıklarında Bakım. Kök Yayıncılık. Ankara 2006. 6.Halk Sağlığı Hemşireliği Dersi Uygulama Rehberi. İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul 2005. 7.Erefe İ. Halk Sağlığı Hemşireliği El Kitabı. Vehbi Koç Vakfı Yayınları, İstanbul 1998. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 1 | % 15 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 5 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 56 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 112 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 | |
Sunum / Seminer | 10 | 20 | |
Proje | |||
Ödevler | 3 | 12 | |
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | |
Rapor Teslimi | 2 | 4 | |
Juri | |||
Final | 2 | 4 | |
Toplam İş Yükü | 240 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 4 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 5 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 4 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 2 |