ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR4067 | İşitme ve Konuşma Tedavisi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı dil, konuşma ve yutma bozuklukları, tanı ve tedavisi konularında rehabilitasyon ekibinin parçası olan fizyoterapistleri eğitip bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dil bozuklukları ile konuşma bozukluklarının kapsamlarını, birbirlerinden ayrıldıkları noktaları açıklar. 2. Çocuklarda görülen dil gelişim bozukluklarını, tanı ve tedavisini açıklar. 3. Çocuklarda görülen konuşma bozukluklarının (artikülasyon bozuklukları, fonolojik bozukluklar, damak yarıkları, kekemelik, ses hastalıkları) tanı ve tedavisini açıklar. 4. Çocuklarda ve yetişkinlerdeki ses hastalıklarının tanı ve tedavisini açıklar. 5. Yetişkinlerde edinilen dil – konuşma bozukluklarının (afazi, kafa travmasına bağlı, apraksi, dizartri, sağ hemisferi ilgilendiren) tanı ve tedavisini açıklar. 6. Çocuk ve yetişkinlerdeki yutma fonksiyonunu, bozukluklarını, tanı ve tedavisini açıklar. |
Bu ders dil-konuşma-yutma bozukluklarının tanı ve tedavisinde temel kavramlar, terapi sürecini planlamak üzere kullanılacak değerlendirme yöntemleri, hastalıklar ve rehabilitasyon prensipleri; tedavi yöntemleri protokollerini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş ve dersin tanımı | ||
2) | Çocuklarda Dil Gelişimi, Bozuklukları ve Tedavisi | ||
3) | Kekemelik, Tanı ve Tedavisi | ||
4) | Artikülasyon ve Fonolojik Bozukluklar, Tanı ve Tedavisi | ||
5) | Damak Yarıkları ve Velofarengeal Yetmezlikte Tanı ve Tedavi | ||
6) | Ses Fizyolojisi, Bozuklukları, Tanı ve Tedavisi | ||
7) | Alternatif ve Tamamlayıcı İletişim Yöntemleri | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Konuşmanın Nörofizyolojisi, Konuşma Bilimi | ||
10) | Apraksi – Dizartri Tanı ve Tedavisi | ||
11) | Afazide Tanı ve Tedavi | ||
12) | Yutmanın Nörofizyolojisi, Bozuklukları | ||
13) | Yutma Bozukluklarında Tanı ve Tedavi | ||
14) | Dil ve konuşma bozukluklarında teknolojinin kullanımı, girişimci yaklaşımlar |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Paul, R. (2006) Language Disorders from Infancy Through Adolescence: Assessment and Intervention. Mosby Elsevier 2. Guitar, B. (2005) Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment. Lippincott Williams & Wilkins 3. Boone, D. R., McFarlane, S. C. (1999)The Voice and Voice Therapy. Allyn & Bacon 4. Logemann, J. A. (1997) Evaluation and Treatment of Swallowing Disorders, Pro edition. 5. Helm-Estabrooks, N., Albert, M. L. (2004) Manual of Aphasia and Aphasia Therapy 6. Morris, S. E., Klein, M. D. (2000) Pre-Feeding Skills: A Comprehensive Resource for Mealtime Development, Pro edition |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |