ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4067 İşitme ve Konuşma Tedavisi Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı dil, konuşma ve yutma bozuklukları, tanı ve tedavisi konularında rehabilitasyon ekibinin parçası olan fizyoterapistleri eğitip bilgilendirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Dil bozuklukları ile konuşma bozukluklarının kapsamlarını, birbirlerinden ayrıldıkları noktaları açıklar.
2. Çocuklarda görülen dil gelişim bozukluklarını, tanı ve tedavisini açıklar.
3. Çocuklarda görülen konuşma bozukluklarının (artikülasyon bozuklukları, fonolojik bozukluklar, damak yarıkları, kekemelik, ses hastalıkları) tanı ve tedavisini açıklar.
4. Çocuklarda ve yetişkinlerdeki ses hastalıklarının tanı ve tedavisini açıklar.
5. Yetişkinlerde edinilen dil – konuşma bozukluklarının (afazi, kafa travmasına bağlı, apraksi, dizartri, sağ hemisferi ilgilendiren) tanı ve tedavisini açıklar.
6. Çocuk ve yetişkinlerdeki yutma fonksiyonunu, bozukluklarını, tanı ve tedavisini açıklar.

Dersin İçeriği

Bu ders dil-konuşma-yutma bozukluklarının tanı ve tedavisinde temel kavramlar, terapi sürecini planlamak üzere kullanılacak değerlendirme yöntemleri, hastalıklar ve rehabilitasyon prensipleri; tedavi yöntemleri protokollerini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve dersin tanımı
2) Çocuklarda Dil Gelişimi, Bozuklukları ve Tedavisi
3) Kekemelik, Tanı ve Tedavisi
4) Artikülasyon ve Fonolojik Bozukluklar, Tanı ve Tedavisi
5) Damak Yarıkları ve Velofarengeal Yetmezlikte Tanı ve Tedavi
6) Ses Fizyolojisi, Bozuklukları, Tanı ve Tedavisi
7) Alternatif ve Tamamlayıcı İletişim Yöntemleri
8) Ara sınav
9) Konuşmanın Nörofizyolojisi, Konuşma Bilimi
10) Apraksi – Dizartri Tanı ve Tedavisi
11) Afazide Tanı ve Tedavi
12) Yutmanın Nörofizyolojisi, Bozuklukları
13) Yutma Bozukluklarında Tanı ve Tedavi
14) Dil ve konuşma bozukluklarında teknolojinin kullanımı, girişimci yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1. Paul, R. (2006) Language Disorders from Infancy Through Adolescence: Assessment and Intervention. Mosby Elsevier 2. Guitar, B. (2005) Stuttering: An Integrated Approach to Its Nature and Treatment. Lippincott Williams & Wilkins 3. Boone, D. R., McFarlane, S. C. (1999)The Voice and Voice Therapy. Allyn & Bacon 4. Logemann, J. A. (1997) Evaluation and Treatment of Swallowing Disorders, Pro edition. 5. Helm-Estabrooks, N., Albert, M. L. (2004) Manual of Aphasia and Aphasia Therapy 6. Morris, S. E., Klein, M. D. (2000) Pre-Feeding Skills: A Comprehensive Resource for Mealtime Development, Pro edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı