FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3002 | Nörofizyolojik Yaklaşımlar II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Bobath, Johnstone, Brunnstrom, Todd Davies gibi tekniklerin nörofizyolojik yaklaşımlar kapsamında incelenmesi, endikasyon konulan hastaya uygulanması ve sonuçlarının sistematik takibidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Rehabilitasyonda Bobath yaklaşımını tanımlar. 2. Hemiplejide Johnstone yaklaşımını inceler. 3. Rehabilitasyonda Brunnstrom tanı ve tedavi yöntemlerini belirler. 4. Hemiplejide Todd-Davies yönteminin diğer yöntemlere göre farkını açıklar ve inceler. |
Bu ders hemipleji/parezi rehabilitasyonunda nörofizyolojik yaklaşımlar olan Bobath, Johnstone, Todd-Davies ve Brunnstrom tekniklerini, vücut bölümlerine ve tanıya göre uygulanmasını, değerlendirme ve sonuçlarının analizini içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Serebrovasküler olayların klinik özellikleri | ||
2) | Serebrovasküler olaylarda değerlendirme yöntemleri | ||
3) | İnme rehabilitasyonunda temel yöntemler | ||
4) | Bobath yaklaşımı ile değerlendirme | ||
5) | Bobath ile üst ekstremite ve gövde tedavisi | ||
6) | Bobath ile alt ekstremite denge ve yürüme eğitimi | ||
7) | Brunnstrom yöntemi ile değerlendirme | ||
8) | Brunnstrom tekniğinde evrelere göre tedavi | ||
9) | Ara sınav | ||
10) | Margaret Johnstone tekniğine göre değerlendirme ve egzersizler | ||
11) | Margaret Johnstone tekniğine göre splint uygulamaları | ||
12) | Todd-Davies yöntemine göre değerlendirme ve egzersizler | ||
13) | Kabat,Knott ve Voss Yöntemleri | ||
14) | Hemipleji tedavisinde yeni ve teknolojik destekli yaklaşımlar (Kısıtlılıkla Uyarılan Hareket Tedavisi,ayna terapisi,baklofen pompası..) |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. Adler, S., Beckers, D., Buck, M. (2014) PNF in Practice, Springer Medizin 2. Otman, S., Karaduman, A., Livanelioğlu, A. (2001) Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar. Ankara: Hacettepe Üniversitesic Yayınları |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 10 | 90 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |