ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR1003 Normal Motor Gelişimi Güz 2 0 2 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL
Dersin Amacı: Doğum sonrası normal gelişim sürecini incelemek, normal gelişim aşamaları konusunda gerekli olan bilgiyi vermek, normal hareket gelişimi, gelişimsel biyomekani, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiovaskular ve pulmoner sistemlerle psikomotor sistemin gelişimi ile patolojik refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ve uygulanışını öğretmek amaçlanmaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
•Normal motor gelişim sürecini listeler.
•Motor hareket ve duyusal gelişimi analiz eder.
•Anormal motor gelişim gösteren durumları tartışır.
•Anormal refleksleri ilişkilendirir.
•Anormal kas tonusu, disfonksiyon ve eklem kontraktürlerini ayırt eder.
•Nörolojik, ortopedik ve fizyoterapatik muayene bulgularından sonuç çıkarır.

Dersin İçeriği

Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testlerini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel giriş ve ders içeriği
2) Gelişimle İlgili Temel Kavramlar ve Gelişimi Etkileyen Faktörler
3) Gelişimin ilkeleri, Normal ve Patolojik Gelişim
4) Motor Gelişimin Temel Kavramları ve Etkileyen Faktörler
5) Motor Gelişimin İlkeleri
6) Motor Gelişim Alanları ve Kuramları
7) Duyu ve Algı Gelişimi
8) Ara Sınav
9) Fetüsün gelişimi
10) İnfant ve Toddlerhood dönemi, Refleksler
11) Erken Çocukluk ve Adölesan dönemi
12) Genç erişkin, orta ve ileri erişkin ve yaşlılık dönemi
13) Motor gelişimi değerlendirme yöntemleri
14) Güncel literatür ve genel tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Sirmen B. (1995) Merkezi Sinir Sisteminin Gelişiminde Refleks Testleri, Istanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 1 1
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 50

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı