ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1003 | Normal Motor Gelişimi | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi İLKNUR SARAL |
Dersin Amacı: | Doğum sonrası normal gelişim sürecini incelemek, normal gelişim aşamaları konusunda gerekli olan bilgiyi vermek, normal hareket gelişimi, gelişimsel biyomekani, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiovaskular ve pulmoner sistemlerle psikomotor sistemin gelişimi ile patolojik refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ve uygulanışını öğretmek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Normal motor gelişim sürecini listeler. •Motor hareket ve duyusal gelişimi analiz eder. •Anormal motor gelişim gösteren durumları tartışır. •Anormal refleksleri ilişkilendirir. •Anormal kas tonusu, disfonksiyon ve eklem kontraktürlerini ayırt eder. •Nörolojik, ortopedik ve fizyoterapatik muayene bulgularından sonuç çıkarır. |
Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testlerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Genel giriş ve ders içeriği | ||
2) | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar ve Gelişimi Etkileyen Faktörler | ||
3) | Gelişimin ilkeleri, Normal ve Patolojik Gelişim | ||
4) | Motor Gelişimin Temel Kavramları ve Etkileyen Faktörler | ||
5) | Motor Gelişimin İlkeleri | ||
6) | Motor Gelişim Alanları ve Kuramları | ||
7) | Duyu ve Algı Gelişimi | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Fetüsün gelişimi | ||
10) | İnfant ve Toddlerhood dönemi, Refleksler | ||
11) | Erken Çocukluk ve Adölesan dönemi | ||
12) | Genç erişkin, orta ve ileri erişkin ve yaşlılık dönemi | ||
13) | Motor gelişimi değerlendirme yöntemleri | ||
14) | Güncel literatür ve genel tartışma |
Ders Notları: | Haftalık verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Sirmen B. (1995) Merkezi Sinir Sisteminin Gelişiminde Refleks Testleri, Istanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |